{Rada[687] obnovena.}marginální přípisek mladší rukou; * Rada: Radda Itemcizojazyčný text týchž dní Táborští[688]Táborští: Tha-, Žatečtí, Lounští a Orebští sšedše se s obojími konšely[689]konšely: -lj novoměstskými[690]novoměstskými: Nowo M- a staroměstskými[691]staroměstskými: Staro M-, kteříž tehdaž[692]tehdaž: tehdaž byli, zsadili a nové zvláštní[693]zvláštní: -a- mocí[694]Goll nemá mocí na jich místa vsadili. Kteřížto s jich hejtmany a s jich vobcemi, duchovní k sobě přijavše, svorně zavřeli jsou. {Artikulové[695] 4.}marginální přípisek mladší rukou; * Artikulové: Artykulowe Nejprv na tom zůstali, aby všickni spolu stáli za jednoho člověka proti králi uherskému nebo proti[696]proti: -tij každému protivníku kalicha Páně, když by[697]by: kdyzby tomu jakou překážku činiti chtěl. Druhé aby kněžstvo k životům apoštolským vedli a nutili, svatokupectví, nadání[698]nadání: Nadanj, pýchu a jiné kněžské nezřízenosti podlé možnosti naší rušíce, aby[bf]aby] 0[699]Goll tím svobodněji mohli slovo Boží kázati a jiné skutky svého řádu působiti. Třetí aby všecky hříchy smrtedlné, zvláště zjevné, jako krčmování nedělní, sváteční, pýcha a přílišnost roucha drahého, rozřezování byly rušeny[700]rušeny: -nij s jinými nezřízenostmi a nálezky proti zákonu Božímu. Z kterýchžto[701]kterýchžto: -z- artikulův[702]artikulův: -y- čtyři artikulové[703]artikulové: -y- hlavní, o něž[704]něž: Oniez Pražští[705]Pražští: -z- příchylně[706]příchylně: Przichilnie zasadili se, o nichž[707]nichž: onichz šíře dole bude praveno.
Vyhnání protivníkův z města, jichžto[bg]jichžto] gichto[708]Goll 70 domův spustlo na Starém Městě a na Novém tolikéž[709]Goll: tolika. Jiní ku přijímání[710]přijímání: -gimanj povolili sou.
Itemcizojazyčný text na tom konečně zavříno jest, že by[711]by: Žeby protivníky zákona Božího vyhledávali s pilností a od nich aby se vytazovali a jim v městě zůstati aby nedopouštěli. {Reformací[712] v Praze.}marginální přípisek mladší rukou; * Reformací: Reformati Protož z přikázání konšelův kněží kostelův před časem domy všecky protivníkův navštěvovali, napomínajíce, aby ke mšem chodili, hříchův se zpovídali[713]nejisté čtení a ku přijímání[714]přijímání: przigimanj pod obojí způsobou těla a krve Páně pod pokutou vyhnání [375]číslo strany edicez města aby se připravovali skutečně. A protož obojího pohlaví kteříž ještě z Prahy nebyli vyšli, od protivníkův rozličně trápeni byli, aby těch věcí, jimž se prvé rouhali, měli by[715]by: mieliby je chváliti. Ale jiní přijavše pokojně naučení, pravili, že sou od zlých kněží od přijímání[716]přijímání: przigimanj pod obojí způsobou[717]škrtnuto písařem: Že ſau rozličným kázáním svedeni, a učinivše zpověd, s velikou poctivostí a s náboženstvím pod obojí způsobou sou přijímali. A tehdaž[718]tehdaž: -a- vobecné přísloví mluveno bylo, že více než 70 domův na Starém Městě a tolikéž i na Novém skrze vyjití protivníkův jest spustlo. Kterýžto[719]nejisté čtení: kterýžto/kteréžto konšelé a úředníky jimi vybrané[720]nejisté čtení; nejistá morfologie (m. i.?) a syntax příchozím jim rozdávali a pití, vobilé a jiné klenoty skryté, kteréž ještě v nich nalezli, ku právu[721]nejisté čtení obce a města k obraně obracovali.
O vyjetí krále uherského na Mělník a do Slaného.
Itemcizojazyčný text 27. dne[722]Goll: 27 měsíce máje král Zikmund[723]Zikmund: Zyk- Uherský z Boleslavě s svou a bratra svého krále Václava[724]Václava: Waczlawa královnami přijel a odtud do Slaného.