[121v]číslo strany rukopisupo zpovědi, po křtu, po svatém oleji, po mše slúžení, po pohřebu, posvěcení[65]původně v textu „po posvěcení“, předložka „po“ je umazána kostela, oltáře, kalicha, ornáta, po stvrzení k obroku, po kázaní, všickni takoví jsú v hřiechu podobném Gezi. Ó, nastojte, co jich má papež, biskupové, faráři, jenž[66]litera „ž“ dodatečně připsána ne jako Elizeus potreskcí z hřiechu sluhy, alebrž s nimi se dělé i o tělesné užitky i o hřiechy. Pakli kdy[67]„kdy“ dodatečně připsáno nad textem který nevezme jako Elizeus bóhdaj nikdy, ale Gezi selže, vyběhna a die: „Že pán jeho chce míti“. A toliko jest těch Gezit, že u papeže ono kardinál jest, ono písař, ono kancléř, ono vrátný, ono bulař, to jest pečetník, ono přímluvce. A kto by je zčetl i u biskupuov i jinde.[68]na okraji připsáno „4Rg“ Pak od Jeroboama Jeroboamité. O králi Jeroboamovi jest psáno, že ktož kolivěk chtěl jest naplniti ruku Jeroboamovu, ten jest byl knězem nad modlami. A po tom die Písmo, že proto duom, to jest království, vyvráceno jest a shlazeno z země. Ktož tak berú peníze a dělají biskupy a kněží aneb jiné dávají obroky, jsú následovníci Jeroboama. A daj Buoh, aby [122r]číslo strany rukopisunebyli jako on tak[69]„tak“ připsáno jinou rukou nad textem zkaženi.
Pak Judášovi[70]na okraji nečitelný přípisek dědicové jsú, kteříž dar boží duchovní prodávají, řkúc řečí neb znamením někakým[71]„řkúc řečí neb znamením někakým“ připsáno dodatečně na okraji: „Co chcete mi dáti, a jáť vám kostel posvětím, mši odslúžím, rozhřeším, okřtím, biřmuji, tělo boží dám, k faře i k biskupství stvrdím.“ A o těch psáno jest: „Prodavači jako sluhu[72]původně v textu zapsáno „slovu“, jinou rukou nad textem opraveno Ducha[73]na okraji latinský přípisek svatého prodávají a ovšem Judášovi zrádci, jenž jest Krista prodal, připodobněni jsú.“ Ó, co jest toho plemene. Onen se prodává na penězích mši zpievati, onen kázati, onen, jakož řečeno, jiných posvátných věcí dávati. A tací jsú horší v některých kusích než Judáš zrádce. Jakož Parisiensis die, že Jidáš zrádce tajemně prodal jest pravdu a velikým lidem a v těle smrtedlném. Ale svatokupci činí zpět, neb zjevně a leckakýms lidem nesmrtedlného již Krista prodávají.
Simoniaci[74]na okraji připsáno „Simoniaci“ neb Šimonovi dědicové zvláště slovú ti, kteříž za moc duchovní neb za dar Ducha svatého peněz neb daróv jiných neb služby nezřiezené podávají, někdy