[119v]číslo strany rukopisumiloval.“ Takť vypisuje sv. Petr syny Balámovy. A těch jest mnoho. Poznaj je, že die: „Budú lživí.“ Druhé, že uvedú po sobě roty, že budú mistři lživí. Třetí, že toho, jenž je kúpil, zapírají. Čtvrté, že budú smilniti, jichž smilství budú následovati mnozí. Páté, že od nich cesta pravdy bude rúhána. Šesté, že vymyšlenými řečmi v lakomství budú s lidmi kupčiti a v nich těžeti, že mají v lakomství srdce zvyklé, Sedmé, že opustili sú cestu pravú a cestú Balámovú jdú. Osmé dává jim odpustky, řka, že sú synové zlořečení a že jich soud nepřestává a zatracení nespí, to věz, nemešká. Na kterých ty kusy[60]původně v textu „skutky“, nyní přešrtnuto a nad tím zapsáno „kusy“ shledá člověk, ti jistě jsú, jež míní svatý Petr. Jakož jsú letos byli lživí, smilní, lakomí, jenž zlými skutky Krista jsú zapřeli a pravé cestě Kristově se posmívali, lidi lživými odpustky lúpili, vymyšlujíce divné řeči a rozhřešování, odpustky ode všech hřiechóv i od muk dávajíce. A mistři sú jim toho potvrdili, brá[120r]číslo strany rukopisuníce jich i píšíce, že papež muož hodně bojovati i odpustky od hřiechóv i od muk dávati. A tak ti, majíce mistry na pomoc, směleji jsú lidi svými řečmi lživými lúpili. A jakož sú chtěli, tak sú lhali. Avšak milý Pán Buoh dal jest dobrým kněžím Ducha svatého, že sú směle proti těm lhářóm kázali, a věrným laikóm, že sú hrdel svých směle nasadili a tří životy své Bohu obětovali. Martin, Jan a Stašek, jenž sú pro odvolání lživých kázaní v Praze stínáni a jiní rváni, mrskáni i kyjováni na pražském[h]pražském] praſkem kostele od žákuov kuorních, a jiní kleti, pohaněni i žalářováni. Chvála buď tobě, milý Kriste, že ještě dáváš svým věrným také dary, aby tvú pravdu vyznali.
Gezi dědicové[61]na okraji připsáno „Gezité“, kteří jsú, aby znal je, věz, že Gezi byl jest sluha svatého proroka Elizea, jenž jest uzdravil Námana, kníže pohanské, od malomocenství, a nechtěl jest daruov vzíti. A když Náman jel pryč, jsa zdráv, tehda Gezi řekl jest: