[123v]číslo strany rukopisumé.“ A dále dí: „Ale mám proti tobě málo, že máš tu ty, jenž drží učení Balámovo, jenž jest učil Baláka, aby položil pohoršení před syny israhelskými, to jest jísti a smilniti. Též také kaj se, neb jinak přijdu k tobě brzo a bojovati budu s nimi mečem úst mých.“
Ó, ty, pane, s mečem ostrým na obě straně chceš bojovati, mečem úst svých s těmi Balámitami? Meče slova tvého se nebojí, ani směle i lživě káží i smilní. A nenieť biskupa, anjela tvého, aby jich netrpěl, nebť biskupi sami smilní. Ale ty víš, kdy bojovati s nimi budeš ostrým mečem, když jej na ně vytrhneš, řka: „Jděte, zlořečení, do věčného ohně.“ Dal si na Gezi a na jeho plémě zlořečenství skrze Elizea, sluhu svého, aby se ho drželo malomocenství na věky. Dal si Jidášovi i jeho pokolení požehnání skrze Davida, řka: „Ustav nad ním hříšníka a diábel stój na pravici jeho! Když súzen jest, ať vyjde odsúzen a modlitba jeho buď k hřiechu. Buďte dnové jeho nemnozí [124r]číslo strany rukopisua biskupstvie jeho vezmi jiný. Buďte synové jeho sirotci a žena jeho vdovú. Neustaviční přeneseni buďte synové jeho a vyvrženi buďte z příbytkuov svých. Nebuď jemu pomocník, aniž buď, kdo by se slitoval nad sirotky jeho. Buďte synové jeho k zatracení.“ Aj, tak David prorok dává požehnání Jidášovi a jeho synuom[81]„synuom“ dodatečně připsáno na okraji, následovníkóm, jenž chudým almužnu Kristovu kradú, lakomství vedú a Pána Ježíše zrazují a prodávají, jako die sv. Bernart. Pak Šimonovi a jeho plemeni dal jest sv. Petr požehnání, když jest požádal moci za penieze, řka k němu[82]na okraji odkaz „Ps 108“: „Peniezi tvoji buďte s tebú na zatracení, že dar boží domněl si se za penieze míti. Není tobě diel ani účastnost v řeči té, neb srdce tvé není pravé před Bohem. Protož pokánie čiň z této zlosti své a pros Boha, zdať snad odpuštěno bude toto myšlení srdce tvého. Neb v žluči hořkosti a v zavázaní[83]slabika „za“ uprostřed slova připsána dodatečně nad slovo zlosti vidím tě, že jsi.“ Tak svatý Petr požehnal jest Šimona a jeho synóv svatokupcóv. Ne tak již