[118v]číslo strany rukopisutakých kněží dary kazí. Neb kterýž kolivěk biskup dar Ducha svatého prodává, ještě ač před lidmi biskupským[g]biskupským] biſkupſkem rúchem stkví se, již před božíma očima kněžství zbaven jest. Protož i svatá ustavení svatokupecské kacieřství[50]v textu původně zapsáno „ustanovení“, které je stejnou rukou přeškrtnuto klnú a kněžství zbaviti přikazují ti, kteříž za dání dar Ducha svatého peněz hledají. Tak píše bez přetržení ten svatý biskup.
[Kapitola]text doplněný editorem III[51]připsáno na okraji
Pro lepší poznání svatokupecství hodné jest ještě položiti, odkud se počalo. A máme Písmo, že i v Starém zákoně i v Novém to kacieřství bylo jest. A ač dva jsta otce toho hřiecha: jeden v Starém zákoně, řečený Gezi, druhý v Novém, řečený Šimon. Prvý, jenž jest vzal dary již za uzdravení od malomocenství od[52]„od“ připsáno dodatečně nad textem Namana, druhý, jenž jest podal peněz apoštoluom[53]„druhý, jenž jest podal peněz apoštoluom“ připsáno dodatečně pod textem, chtě moc míti, aby ruce na lidi kladl, aby Ducha svatého přijímali. Avšak chci oznámiti svatokupce zjevněji[54]původně zřejmě v textu „zjevnějé“, ale litera „e“ je umazána, kteří jako synové, ty zlé otce majíce před sebú, v jich škorně se obúvají. Věziž, že jako od Šimona slovú Simoniaci neb Šimonité, též od [119r]číslo strany rukopisuGezi slovú Gezité, od Baláma Balamité, od Jeroboama Jeroboamité, od Judáše Judité. Pakli právě chceš je jmenovati[55]na okraji připsáno „Nm 22“, řiekaj jim Gezi, Šimonovi, Balámovi a Judášovi dědicové. Balámovi, jenž z peněz pohanskému králi prorokoval, jsú ti dědici, kteříž z peněz káží a na peníze, jako ti ludaři, kteří dávají odpustky za penieze. O nichž prorokoval Spasitel, řka[56]na okraji připsáno „Mt 24“: „Vstanú lživí proroci a svedú mnohé.“ A svatý Petr také die[57]na okraji připsáno „2Ptr 2“: „Byli sú lživí prorokové v lidu, jako i mezi vámi budou mistři lživí, kteříž uvedú[58]iniciální „u“ dodatečně připsáno nad textem roty zatracení.“ A po tom die, že: „Toho, jenž je vykúpil, zapierají, uvodíc sobě brzké zatracení. A mnozí budú následovati jich smilstva, od nichž cesta pravdy bude rúhána. A v lakomství lživými slovy vymyšlenými budou s vámi kupčiti, jimiž soud nepřestává a zatracení jich nespí.“ A po tom die: „Srdce zvyklé lakomstvím majíce, zlořečenství synové, opustivše cestu pravú, zblúdili jsú, jdúc cestú Balámovú[59]„zblúdili jsú, jdúc cestú Balámovú“ připsáno dodatečně pod textem, jenž jest mzdu zlosti