takých kněží dary kazí. Neb kterýž kolivěk biskup dar Ducha svatého prodává, ještě ač před lidmi biskupským rúchem stkví se, již před božíma očima kněžství zbaven jest. Protož i svatá ustavení svatokupecské kacieřství klnú a kněžství zbaviti přikazují ti, kteříž za dání dar Ducha svatého peněz hledají. Tak píše bez přetržení ten svatý biskup.
[Kapitola]text doplněný editorem III
Pro lepší poznání svatokupecství hodné jest ještě položiti, odkud se počalo. A máme Písmo, že i v Starém zákoně i v Novém to kacieřství bylo jest. A ač dva jsta otce toho hřiecha: jeden v Starém zákoně, řečený Gezi, druhý v Novém, řečený Šimon. Prvý, jenž jest vzal dary již za uzdravení od malomocenství od Namana, druhý, jenž jest podal peněz apoštoluom, chtě moc míti, aby ruce na lidi kladl, aby Ducha svatého přijímali. Avšak chci oznámiti svatokupce zjevněji, kteří jako synové, ty zlé otce majíce před sebú, v jich škorně se obúvají. Věziž, že jako od Šimona slovú Simoniaci neb Šimonité, též od Gezi slovú Gezité, od Baláma Balamité, od Jeroboama Jeroboamité, od Judáše Judité. Pakli právě chceš je jmenovati, řiekaj jim Gezi, Šimonovi, Balámovi a Judášovi dědicové. Balámovi, jenž z peněz pohanskému králi prorokoval, jsú ti dědici, kteříž z peněz káží a na peníze, jako ti ludaři, kteří dávají odpustky za penieze. O nichž prorokoval Spasitel, řka: „Vstanú lživí proroci a svedú mnohé.“ A svatý Petr také die: „Byli sú lživí prorokové v lidu, jako i mezi vámi budou mistři lživí, kteříž uvedú roty zatracení.“ A po tom die, že: „Toho, jenž je vykúpil, zapierají, uvodíc sobě brzké zatracení. A mnozí budú následovati jich smilstva, od nichž cesta pravdy bude rúhána. A v lakomství lživými slovy vymyšlenými budou s vámi kupčiti, jimiž soud nepřestává a zatracení jich nespí.“ A po tom die: „Srdce zvyklé lakomstvím majíce, zlořečenství synové, opustivše cestu pravú, zblúdili jsú, jdúc cestú Balámovú, jenž jest mzdu zlosti