[194r]číslo strany rukopisupanie všech ctností[afh]ctností] cztno[337]opraveno mladší rukou, {vieme, kteraké důstojné a drahé}marginální přípisek mladší rukou dobrodinie, jenž nám {křesťanům od boha}marginální přípisek mladší rukou nejduostojnějšieho[afi]nejduostojnějšieho] ſoynieyſſieho[338]opraveno mladší rukou dala, totižto[afj]totižto] totiz[339]opraveno mladší rukou {syna svého Krista pána}marginální přípisek mladší rukou a vykupitele. Jakožto sama[afk]sama] ſam[340]opraveno mladší rukou {o sobě praví[afl] v knihách}marginální přípisek mladší rukou; * praví] prawie Ecclesiastescizojazyčný text řkúci takto: „Hleďte[afm]Hleďte] H[341]opraveno mladší rukou, {žeť sem nejednom}marginální přípisek mladší rukou sama sobě pracovala, ale všem[afn]všem] w[342]opraveno mladší rukou, {jenž pravdy}marginální přípisek mladší rukou žádají.“ A ačkoli to jistě vieme, že[afo]že] z[343]opraveno mladší rukou {panna Maria}marginální přípisek mladší rukou ve všech ctnostech svrchovaná byla, avšakž o jiných jejie ctnostech nynie vymlúvati budu, totiž o pokoře a milosrdenství[afp]milosrdenství] miloſrdenſtwie a o lásce. A tak první ctnost, totiž pokoru, tu jest zachovala sobě, o kteréjžto pokoře v své chvále Magnificatcizojazyčný text sama praví řkúci takto: „Quia respexit humilitatem ancille suecizojazyčný text[afq]sue] ſu.“cizojazyčný text[344]L 1,48 „Neb vzhlédl na pokoru dievky své“, jenž jest krumfešt a podstata všech jiných ctností. Jakož praví svatý Řehoř: „Ktož jiné ctnosti bez pokory zbierá, ten činí rovně jako ten, ješto u vietr prach snášie.“ A přimlúvá se k tomu svatý Bernart řka takto: „Audeo dicere, quod nec Marie castitas Deo placuisset, si non humilitas placuisset.“cizojazyčný text Směle to řéci mohu, že by se ani čistota panny Marie pánu bohu byla slíbila, by se jemu pokora jejie nebyla slíbila. A protož panna Maria pokory své dosvědčuje trojím svědectvím jakožto myšlením, mluvením a skutkem, že v svém srdci, totiž v svém myšlení, zvláštie pokoru měla. A to v jejích sloviech dobře shledáváme, neb tehda, když jie anjel svatý tu velikú čest při svém poselství zvěstoval, že by byla božie matkú, a jakož ji Alžběta, přítelkyně jejie, pozdravila, že požehnaná mezi ženami, všechno to pokorně na své mysli[345]slova „všechno to pokorně na své mysli“ v textu dvakrát po sobě, bez opravy a