[166r]číslo strany rukopisukapitole. Patnácté pokládá a chce dovésti, že podlé dobré […]text doplněný editorem spravedlivým jménem dřieve jmenovaný Šathan a pekelná zběř vládli sú a v držení byli čtyři tisíce let a viece toho národu lidského, jakožto Ježíš syn Sírachóv svědčí v XXX. kapitole, takto řka: Jho těžké na syny Adamovy jest ote dne výštie [z]text doplněný editorem života mateře jich až do dne pohřebi matky všech. Šestnácté pokládá a chce dovésti, že Buoh nemaří toho, což z ust jeho pochodí, jakož psáno stojí v žalmu v LXXXVIII. Sedmnácté pokládá a chce dovésti, že o těch o všech věcech svrchu psaných jest zjevna řeč a pověst v lidech i po lidech a za pravé panstvie[19]sic!. A slušie znamenati, že těm položením žalobným dlužen odpověděti pravdu. Pakli majíc přikázanie[20]nejisté čtení slova, opraveno podle BelB 17v nebude od súdce,[21]zjevně chybný zápis; vhodné čtení věty: Pakli majíc přikázanie od súdce nechtěla by toho učiniti, tehdy mají za zeznánie postaveno býti, jakož práva dovodí, a má odpověděti k nim slovy těmito a řka: Věřím, neb nevěřím. Aniž má býti dán čas k rozmyšlení, neb z domnění naučí svú vieru, a to se proto děje, aby strana, jenž při vede, oblehčena byla v svých dóvodiech. Kteréžto zajisté články a položenie dřevně psaná, na súdě pokázané a přijaté, vymieniece právo nepodobnosti a nedopušťujících[ao]nedopušťujících] nedopuſſtiugicziech věcí, jakož práva píší. Žádal jest Belial[ap]Belial] Blial svědkóv, aby pohnáni byli i stranu podlé řádu práva.
A když ti jistí svědkové, jenž dávné časy u pekle přebývachu, a také Mojžieš biechu pohnáni, a ten póhon vysvědčen byl před súdcí, a žádal jest Belial poručník pekelný o súdce zvláště na ta položenie žalobná, odpověděl pod svú přísahú.[22]znění porušeno A když jemu přikáza súdce, tehdy Mojžieš odpověděl pořád každému kusu žalobnému, seznávaje je, kromě tohoto, že radú hadovú člověk shřešil jest. Řekl jest, že k ďáblovým ponucením,[23]znění poškozeno jenž nenávisti pln jsa, skrze hada člověka nevinného učinil hřiešna, jakož psáno jest v knihách Múdrosti v III. kapitole: Buoh stvořil jest člověka nezahynujícieho, ku obrazu svého podobenstvie učinil jeho, ale závistí ďáblovú smrt vešla jest v okršlek zemský. Tehdy Belial zajisté vesel by pro Mojžiešovo vyznánie, ale nepatře k nynější jeho řeči, vece k súdci: „Pane súdce, věz, že seznánie poručníkovo škodí straně jeho, jakožto práva líčie. A již svědkóv nepotřebuji, neb jest slyšáno z ust jeho. A právem ohrazeno jest, že v seznavateli nenie ižádných stran súdu, jediné v potupení a otsúzení, jakož práva chtie. A