[165v]číslo strany rukopisubieše chytřejší všeho životného stvořenie, ta oba člověky jedla sta z ovoce uměnie dobrého i zlého proti přikázaní božiemu[an]božiemu] bo[18]na konci řádku, jakož psáno jest v Rodných knihách v III. kapitole. Páté pokládá a chce dovésti, že Buoh pro to neposlušenstvie vyhnal jest ta člověky z ráje rozkošného v zlořečenství, aby dělali zemi, z niežto biechu učiněni, jakož tudiež psáno jest. Šesté pokládá a chce dovésti, že po tom neposlušenství Buoh ta člověky dal jest u moc Šatanovu a zběři pekelné, aby jimi vládli, jakož psáno jest v knihách Izaiášových v třetie a ve XXX. kapitole, kdež die: Otec tvój shřešil jest a tvoji vykladači přestúpili sú proti mně a poškvrnili sú kniežata svatá, i dal sem v záhubě Jakuba a Izdrahele u porúhanie. Sedmé pokládá a chce dovésti, že Buoh potom dání ta dva člověky otehnal jest a prodal Šatanovi, pekelné zběři, jakož psáno jest v týž knihách v padesátém rozdiele, kdežto die: To praví Hospodin: kaké sú to knihy […]text doplněný editorem mateře vašie, kam sem ji pustil a kto jest věřitel mój, komu sem vás prodal? Ej, u vašich křivotách jste prodáni a v nešlechetnostech vašich pustil sem máteř vaši. Osmé pokládá a chce dovésti, že Šathan a zběř pekelná ot Boha zahnaného člověka měli sú v svém vládaní a v své moci, jakož psáno jest v žalmě osmém a třidcátém: jako ovce u pekle posazeni sú, smrt je spase. Deváté pokládá a chce dovésti, že když lidé rozmáhachu se na zemi, Šathan a zběř pekelná velice rozšířili sú panstvie své nad nimi i nade všeckú zemí, neb biechu v témž zatracení s prvními rodiči svými, jakož psáno jest v knihách Abakukových v III. kapitole: Vystúpil jest dábel, před nohama jeho stal jest a měřil jest zemi. Vzhléd jest a rozpustil jest pohany a zetřeny sú hory zemské. Desáté pokládá a chce dovésti, že Šathan byl jest i nynie jest králem ejipským, jakož jest psáno v knihách Ezechiele proroka v devětmezcétmé kapitole. Jedenácté pokládá a chce dovésti, že Šathan byl jest kniežetem tyrským, jakož psáno jest v týchž knihách v XXVIII. kapitole. Dvanácté klade a chce dovésti, že Šathan jest pán toho města podlé moře, jemužto ižádný nezapřel daní, jakož stojí v týchž knihách v XXVII. kapitole. Třinácté pokládá a chce dovésti, že on Šathan jest vévoda židovský, jakož psáno jest v týchž knihách Ezechielových v XXI. kapitole. Čtrnácté pokládá a chce dovésti, že on Šathan a také obec pekelná nade všemi lidmi i národy moc i súdy sú jednali a panství měli, jakož Ezechiel pokládá v XXXII.