chvá[171r]číslo strany rukopisuly i pozdvižení jeho[38]zjevně chybný zápis věty, následuje „nohami potlačena bude“, podtečkováno písařem, jakož psáno jest v knihách Isaiášových v osmezcétmé kapitole: Protož přiď k súdu, neb dnes bude zkažena pýcha ciesařstvie tvého. Pověz mi, ó Belial, sta li jest Šathan k slyšení toho odsudku? Tys řekl dřieve, že jest nebyl pohnán, ale jižť sem já dovedl póhonu. A poněvadž on nechtěl jest státi, mohl jest dobře otsudek jemu vydán[bh]vydán] w/dan býti, neb tomu práva chtie. A protož pán Buoh jakožto súdce spravedlivý, vida Šathanové zpurné nestánie, sedě na súdě, vydal jest otsudek svrchu psaný.“ I vece Mojžieš Belialovi: „Již liť sem dovedl za otsudek dřieve řečený.“ Otpovědě Belial: „Neviem.“ Vece Mojžieš: „Pane súdce, prosím vašeho rozeznánie a dolíčenie dřieve řečeného otsudku.“ A tak prosil jest Mojžieš, aby psáno bylo v akta.
A protož Šalomún, vzem dřieve řečené dóvody, a je úplně přečetl a dobře jim rozuměv, vypověděl jest, že svrchu psanými dóvody jest úplně dolíčen otsudek skrze Mojžieše, a tak jest kázal napsati v akta. A to uslyšav Belial, leče se velice a klek před Šalomúnem, zpav ruce, žalostivě žádáše, aby ráčil jeho spravedlivost u poručenství mieti, neb má úmysl proti dřevním řečem Mojžiešovým některé odpory klásti, jimižto a jich dóvodem mnieše, by ihned obdržal. Odpovědě jemu Šalomún: „Udatně mluv, neb budeš li mieti spravedlnost, ihned jie poživeš.“ Tehdy Belial vece: „Kakžkolivěk zdá se, by Mojžieš dovedl a dolíčil odsudku, a vy ste vyřkli, že jest dolíčen, však Ježíš jeho pán u vidění toho odsudku proti řádu a spravedlnosti z obyčeje vystúpil, přijav drženie pekla i světa i všech, jenž bydlé v nich, nepohnav k tomu Šathana kniežete našeho ani poručníka jeho. Buď to položeno bez pohoršenie práva, že knieže náš a pekelná zběř byli sú toho právem zbaveni. Však že jest skutečně byl toho v držení, měl li jest tak ihned toho odtištěn býti, nejsa pohnán? Neb jest snad mohl mieti některé právo k dalšiemu držení, jakožto oboje práva líčie? A protož jestliže Ježíšovi, jakož vedeš, přisúzen byl vešken svět i peklo, i což v nich jest, [měl jest]text doplněný editorem o to státi, aby jemu bylo dáno drženie, zavolaje k tomu toho, ktož jest byl v držení, jakož tomu práva chtie. Neb neslušie ižádnému vniknúti v drženie své věci svú mocí. Řečený Ježíš toho na ničemž nedržev, všecky dřieve řečené věci kakús neopatrností sobě jest oso[171v]číslo strany rukopisubil,