[161r]číslo strany rukopisupráva oboje chtie.
A když rok přijide, Mojžieš jakožto pilný poručník té otpory rozdělenie a dóvodné položenie obětoval jest v súdě. A vznie takto položenie, rozdělenie na ten den a rok dané od Mojžieše poručníka Ježíšova pro dolíčenie své otpory proti žalobě vydané ot Beliala poručníka pekelného, na něžto a zvláště na každé žádá Mojžieš, aby Belial odpověděl pod přísahú, aby skrze odpověd Belialovu[w]Belialovu] Belialowa měl na svých polechčenie, neb to oboje právo velí.
A najprvé pokládá a chce dovésti, že člověk pro neposlušenstvie božské padl jest v smrt, jakožto psáno jest v Rodných knihách v třetie kapitole a v žalmě v stém a šestém: Sediece v temnostech a v stienu smrti, svázáni v žebrotě a v železe, neb sú rozdráždili řeč boží a radu najvyššieho sú zmrhali.
A opět pokládá a chce dovésti, že smrt ta měla trvati, dokudž by Syn boží netrpěl, jakožto psáno jest v žalmě ve čtvrtém a ve stém: Ponížili sú u vokovách noh jeho, železo prošlo jest duší jeho, dokud nepřišlo slovo jeho; a v žalmě v stém a v šestém: Poslal jest slovo své a uzdravil jest je a zprostil jest je z zahynutí jich.
A opět pokládá a chce dovésti, že Buoh jest pán země i nebe, okršlka zemského i pekla i všech bydlejících v nich a z těch i na těch. Učinil jest, cožkoli chtěl, a pekla má plné vladařstvie i měl vždycky, jakožto psáno jest v žalmě v třimezcétmém takto: Božie jest země a plnost jejie okršlek zemský a všichni, jenž bydlé v něm. A v žalmě ve stém a šestém: Královstvie tvé, královstvie všech věkóv a panstvie tvé ve všem pokolení a pokolení. A v Prvních Královských knihách v druhé kapitole: Buoh mrtvé živí, uvodě do pekel i vyvodí. A v žalmě stém a v šestém: Buoh náš nade všecky bohy, všecko, cožkolivěk chtěl, učinil jest na nebi i na zemi, na moři i ve všech propastech.
Potom pokládá a chce dovésti, že Buoh, jakožto maje panstvie plné a drženie pekelného přiebytka, ku prosbám Elizeovým duši dietěte, dcery vdoviny již umrlé, z hlubokosti pekelné vyňal jest a vlil v to tělo, obživil to dietě, jakžto psáno jest v Čtvrtých knihách Královských v jedenácté kapitole. A duši jednoho mládence z pekla jest vyňal a v tělo navrátil, jakožto psáno jest v Čtvrtých knihách Královských v XIIII. kapitole.