prá[167v]číslo strany rukopisuva chtie?“ Vece Belial: „Rozděl časy a sjednáš písma. Jestližeť jest o těch věcech, jenž sě dějie kromě súdu, tehdy [má]text doplněný editorem věřeno býti písmu biskupovému beze všie jiné pomoci. Pakli jest o věcech súdných, tehdy nemá jim věřeno býti, leč by měl podepsánie svědkóv anebo to bylo známo vlášťním dolíčením, jakožto práva pokládají.“ A protož vece Šalomún: „Spravedlivéhoť žádá Belial. Doveď, Mojžieši, a učiň právě otsúzenie tvé, ani jinak tebe nedopustíme k tomu odsudku.“ Odpovědě Mojžieš a řka: „Rád, pane súdce.“ I vece Mojžieš k Belialovi: „Pověz, zlosyne!“ Vece Belial: „Ó Mojžieši, buď múdr, mluv, cokoli chceš, ale před súdcí nemluv o mně hanebně, nebť rád uslyším.“ Otpovědě Mojžieš: „I zdali pán Buoh nevěděl jest zjevně všie zlosti lidské, jenž bieše na zemi, a všelikaké myšlenie jich srdcí přichýlenu ke zlému každý čas po hřešenie prvního člověka a před potopú? Neb řekl jest: Žel mi jest, že sem učinil člověka, kteréhož sem stvořil, o tváři zemské. I shladil jest všecky lidi kromě osmi potopú, jakož psáno jest v knihách Rodných ve sté a v sedmé kapitole. Slyš dále, co jest řekl Buoh po tejto potopě: Křik Sodomských a Gomorských rozmnožen jest a hřiech obtiežen jest přieliš. Sstúpím a uzřím, jestli jich hřiech dokonán. I zdali jest Buoh proto nedštil ohněm a sírú a podvrátil jest ta miesta, že sú se propadly, jakož psáno jest v knihách Rodných v osmnáctém rozdiele? Dále na to, co cizoložstvie, co vražd, co jiného zlého na světě sě jest stalo, k jichžto vypravení plnému lidské srdce nemóž pochytiti, ani mysl přemysliti a jazyk vypověděti, proněžto mnozí lidé, mnohá města a mnohé krajiny sú zahynuly ot pomsty božské, jakož Písmo svaté svědčí. I zdali svět tak opuštěný ot potopy a města i lidé tak mnozí, jenž sú ot Boha tak pro hřiech ukrutné pomsty trpěli, slušeli li sú [k]text doplněný editorem královstvie Šathanovi a zběři pekelné? I co ty pravíš, Belial, že Šathan a pekelná zběř jest césařem a králem a kniežetem tohoto světa, jakož pokládáš v svých žalobách, neb tiem Šathan a pekelná zběř sú vinni hřiechem, kterýž[av]kterýž] kte/rez se jest na světě dál. Potom vešken svět, jakož pravíš, byl jest v jich popravě, neb ktož hřiechy v svém panství dopúštie, jako by je sám činil. Dále pověz mi, ó Beliali, bude li který král, knieže neb pán mrhač nebo nedbanlivý svého, prá[168r]číslo strany rukopisuvy