ne[167r]číslo strany rukopisunie dále. Přijdeť na tě zlé, strast rychle, jehož nepoznáš. Stój [s]text doplněný editorem svými čarodějníky a s množstvím kúzedlníkóv tvých. Nechať stojie a uzdravie ti hadači nebeští, kteřížto spatřují hvězdy nebeské a počítají měsiece, aby z nich zvěstovali vidúcie tobě, viz, žeť sú učiněni jakožto strniště, oheň spálil je, nesprostieť duše své z rukú plamene, nenieť žeřivého uhlé, jímžto mohli by [se]text doplněný editorem ohřieti, ani ohniště, u něhož by seděli. Takť učiněni sú všichni, v nichžto si pracovala, a robotězi tvoji, ot mladosti tvé každý na cestě své zblúdil jest. Nenieť, kdo uzdravie tebe. Kristu mému Cyrovi, jehožto popadl sem pravicí, abych podrobil před tváří jeho všecky pohany.[25]nejisté čtení věty A hřbety královské obrátím a otevru před nimi vrata a brány nebudú zavřeny. Řekl sem: V čas libý uslyšal sem tě, v mír lidský, aby zbudil zemi a vládl dědinami rozptýlenými, aby řekl těm, jenž jsú u vazbě: Vejděte!, a těm, jenž sú v temnostech: Buďte osvieceni! Živ já, die Hospodin, že těmi všemi jakožto ozdobú budeš oděn, a oztřez je sobě, jakožto choti. Neb pústky tvé a opuštěnie tvé a země obořenie tvého nynie súzena[26]sic! bude pro bydlejície a dalece sě budú túlati od tebe, jenž tě požierachu, jakožto psáno jest v knihách Isaiášových ve čtyřidcáté a VIIII. kapitole.“
A když ten odsudek bieše přečten před súdcí Šalomúnem, žádal jest Mojžieš, aby v akta byl napsán. Odpovědě Belial: „Pane súdce, jáť nic neviem o tomto otsúzení anižť věřím, byť právě vydáno bylo, nebť [k]text doplněný editorem slyšení jeho ani Šathan ani pekelná zběř byli sú kdy pohnáni ani přivoláni.“ Vece mu Mojžieš: „Však vieš, cožť súdce učiní v súdě, žeť to jměno[as]jměno] gm/eno[27]na přelomu řádků má býti za právo, jakož tomu práva chtie.“ Otpovědě Belial: „Pravda jest o vedení pře […]text doplněný editorem tu nemá věřeno býti otsúzení, leč bude dovedeno skrze akta, neb vítězové ve přech jinak nemohú požívati otsúzenie, leč je okáží, že sú právě vydány, jakož tomu práva chtie. A zvláště poněvadž druhá strana nebyla jest při tom, ani poručník jejie, neb by při tom byla a otvolání neučila, to mohlo pravda býti, což ty dieš, neb to na práviech psáno jest. Pakli by chtěl řéci, že sú akta potracena, doveď toho skrze svědky, neb to máš z práva učiniti.“ Odpovědě Mojžieš: „Co to mluvíš, Belial, zdali nevieš, že biskupovým listóm[at]listóm] liſtem má věříno[au]věříno] wierzieno býti, by pak nebylo svědomo o vedenie pře, jakožto prá[167v]číslo strany rukopisuva