O přísaze příhodné
Ktož by pro příhodné věci a některé příhody, od nichž potvrzení skutku hlavnieho nepocházie, měl přisáhati, a pochybil by v přísaze, proto nemá súzen býti, jako by v hlavní při ovšem padl.
O přísaze na kříži
Znamenaj, že ač žalobník žádá, obviněný má přisáhati na kříži ne jakémžkoli, ale toliko na tom, na němž znamenie umučenie božieho bylo by vyznamenáno neb uděláno, poněvadž ten, ktož přisáhá, v přísaze die: „Tak mi buoh pomáhaj a tento kříž i všichni kříži“, a tu kříž umučenie božie znamenává a ne dřevěný kříž ani železný, jenž žádnému nedává spomoci.
O přísahách
V městských přech nebo hlavních maje přisáhati, ač by skrze konečný úsudek měl přisáhati, potřebie jest, aby s rychtářovým odpuštěním prsty zdvihl a na kříž vložil, neb na kříž již vložené zdvihl, neb zdvižené maje prsty a s odpuštěním vložené i složené, povie li zpuosob přísahy, při svú obdrží a přísaha svój próchuod jmieti bude, aniž která výmienka neb odolánie proti tomu, jenž přisáhá, a proti té přísaze, kterúž má činiti, jenž jsú prve obmeškány, nebudú moci býti předloženy, nébrž ktož by koli potom prsty jemu směl strhnúti nebo s kříže snieti, jenž německy slove abstreychencizojazyčný text, pět liber dá pokuty, a přísaha má ovšem svým řádem jíti.
Při stavování koní, toliko když osvědčenie předejde svědkuov neb přísah, dopustí se odhánka neb odpor tým obyčejem, jakož se svrchu zavierá v ortelech o stavování.