[26]číslo strany rukopisu[97]popisek k obrázku: «Mojžieš zlámal korunu FaraonovuFaraonovuffaraonowu s bohem jeho HamonemHamonemhammonem»; Faraonovu: ffaraonowu; Hamonem: hammonem[#]obrázek nebo jiný grafický prvek sě dietě má naroditi, skrze něž lid židovský bude vysvobozen a Ejipt bude pohaněn. Tehdy přikázal Farao, aby Židé své děti v řeku umetali, aby to, jehož sě báchu, mezi nimi zahubili. Pak Anitam a Jochabet umyslili sobě, aby sě ruozno rozlúčili, neb radše chtěli děti nejmieti než je k smrti vzploditi. Vzěli potom odpověd od boha, aby spolu přebývali, že mají poroditi to dietě, jehož se Ejipčané bojie. Tehda Jochabet počala a porodila syna přepěkného a skryvši schovala jej v svém domu za tři měsiecie. A když jeho déle tajiti nemohla, zabednivši jej v súdku na řeku pustila. Té chvíle dcera Faraonova podlé řěky procházieše se a to dietě nalezši[z]nalezši] należſſi sobě za syna zalíbila. Jemu jméno davši Mojžieš kázala jej odchovati a potom umyslila jej králi Faraonovi, aby jej ohlédal, pokázati. Jakž i pokázala, král Farao hraje s ním korunu svú na ň vstavil a dietě vrh korunu na zemi i zlámal ji. Uzřěv to jeden pohanský biskup i vzvola řka: Cěle toto dietě jest, ježto nám buoh ukázal zabiti. A když vynem meč[98]popisek k obrázku: «Král Nabuchodonozor viděl jest sochu velikú ve sně»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek chtieše jej zabiti, vecěchu někteří, že to dietě z nemúdrosti učinilo. A toho chtiece zkusiti, přinese jeden z nich živého uhlé. A dietě božím zpósobením v usta vložilo uhlé a tiem od smrti božím povolením vyňato a po časiech Židy z ejipské služby vyvedl. To vše, což tuto praveno o tom dietěti, to dielem zpósobenie příslušie Jezu Kristu dietěti. Král Farao mútil Židy, aby dietky své topili, aby i dietě Mojžieš spolu s nimi byl utopen. A král Herodes všěcky dietky v Betlémě zbíti[99]předpona z nadepsána kázal, že dietě Jezukrista spolu s nimi zabiti žádal. Mojžieš božím povolením zproštěn od smrti Faraonovy, takež Kristus božím povolením zproštěn meče Erodova. Mojžieš narozen jest, aby syny izraelské vyvedl z Ejipta, Kristus člověkem učiněn jest, aby nás vyňal z pekla. Mojžieš boha krále ejipského s korunú zlámal, Kristus všecky modly ejipské takměř v nic obrátil.
To zbořenie model také ta socha předcházieše, jižto král Nabuchodonozor ve snách viděl. Té sochy hlava a šíje bieše ze zlata, ramena jejie a prsi biechu z střiebra, břich