[25]číslo strany rukopisu[92]popisek k obrázku: «Když Ježíš do Ejipta všel, inhed všěcky modly zkazily se»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek přirozenému syna dal. Marii panně nad byt přirozený syna vdechl. Anna syna svého, Samuel nazvaného, obětovala bohu, Maria syna svého Jezukrista nazvavši, obětovala jej jeho otci. Anna obětovala syna, jenž za Židy měl bojovati, Maria obětovala syna, jenž svět mějieše vykúpiti. Syn Annin potom od Židuov jest zhrzěn a syn Marijin jest od nich na smrt ohavnú odsúzen. Toť jest, což Simeon Mariji prorokuje předpověděl, že meč syna jejieho její[x]její] gegie[93]e vyškrábáno duší měl projíti. Ó, milostivý Jezukriste, daj nám tvé obětovánie tak ctíti, abychmy v chrám nebeský zaslúžili anjelskýma rukama obětováni býti.
V dřevniem rozdělení slyšiechom, kak Kristus obětován. A potom slyšmy, kterak do Ejipta jest zahnán. Když král Herodes hledal, aby zabil Krista, Jozef napomenut od anjela, aby utekl s ním do Ejipta. Ihned jakž Kristus a jeho matka s Jozefem do Ejipta vešli, všěcky modly ejipské a slúpové sě zbořili.
To někda Jeremiáš Ejipčanóm bieše prorokoval, když do Ejipta u vězenie byl veden.[94]popisek k obrázku: «Ejipští učinili obraz panenský podlé proročstvie Jeremiášova»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek A když Ejipčané uslyšiechu, že jest svatý prorok, tázáchu jeho, budú li kteří divové v Ejiptě, a on jim pověděl, že má býti: má někaká panna poroditi a tehdy všickni bohové a všěckny[y]všěckny] wſickny[95]e nadepsáno modly ejipské mají se zrušiti. Tehdy Ejipčané to dietě mocnějšie než své bohy súdiechu, a kakú by jemu čest učinili, mezi sebú pomlúváchu. Obraz panenský krásný s dietětem kázali rýti. A tomu obrazu božské cti podle Jeremiášova řčenie činiechu. Potom když tázáni biechu od Ptolomea, proč by to učinili, řekli, že naplněnie takého proroctvie čekají. To pak proroctvie, ježto prorokoval ten svatý prorok, tehdy naplněno, když Kristus s matkú svú všel do Ejipta, nebo všěcky modly ejipské i sochy se zrušily. A jakož prorokováno bylo, že panna porodila, mezi sebú súdili.
To také znamenáno bylo na Mojžiešovi a na Faraonovi, na zlámaní boha jeho Hamona a na koruně, nebo Farao, král ejipský, korunu královú mějieše, na níž obraz boha jeho Hamona[96]Hamona: hammona řemeslně byl vydělán. Prorokováno bieše Ejipčanóm, že z Židóv někaké