[12]číslo strany rukopisu[39]popisek k obrázku: «Obětovánie svaté Mařie»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek Nebo Zabulon piesečná země jest nazvána a tu chrám na piesečném miestě {byl}marginální přípisek soudobou rukou jest udělán. Skrze stól slunečný Maria krásně se znamenala, jenž slunci, točíš samému bohu jest obětována. Stuol slunečný obětován jest v chrámě sluncě podstatného. Maria obětována jest v chrámě sluncě věčného. Stuol slunečný mnozí a velicí viděti žádáchu, Marijina výštie tak anjelé jako lidé s radostí čakáchu. Stuol slunečný byl učiněn z podstaty přečisté a Maria byla myslí i tělem přečistá. Krásně Maria skrze ten stuol jest znamenána, neb skrze ni nebeská krmě jest nám dána. Neb ona syna božieho Jezukrista nám porodila, jenž nás svým tělem a krví obživil. Buď požehnán ten přeblažený stuol, skrze ňž dána jest nám krmě tak spasebná a tak převeliká. Buďte blahoslavené starosty, jenž sú ji porodily a ji pro naše spasenie bohu obětovaly. V Starém zákoně o žádném nečtem, by svú dceru obětoval, jediné Jepte, o němž se čte, že ji obětoval a zabil. Jepte obětoval dceru svú hospodinu, ale nerozumně a neprávě. Ale Joachim a Anna obětovali dceru svú hospodinu rozumně a svrchova[40]popisek k obrázku: «Stuol zlatý obětován do chrámu»[#]obrázek nebo jiný grafický prvekně. Neb oni dcery nezabili ani spálili, ale živú, aby hospodinu čistě slúžila, obětovali. Jepte učinil jest slib a ten slib od svatých učitelóv jest pohaněn. Maria učinila jest slib, ten slib tak bohu jako anjeluom jest vrácen. Dcera Jepte toho plakala, že žádného plodu {svého}marginální přípisek soudobou rukou po sobě neostavila, želejíci toho, že z jejieho kmene nemá se Kristuš[i]Kristuš] kryſtuṡ naroditi, a čehož ona želela, za nešťastnu se majíci, to Maria šťastna a přešťastna šťastně nalezla. Dcera Jepte obětována jest po vítězství za děkovánie, Maria obětována jest před vítězstvím pro[j]pro] pro pro[41]prvá předložka zapsána zkratkou, druhá připsána na okraji vítězstvie obdržěnie. Dcera Jepte obětována jest pro vítězstvie časných nepřátel a skrze Mariji stalo se vítězstvie pekelných nepřátel. Ona nerozumně obětována potom hospodinu slúžiti nemohla. Maria po svém obětování vždy hospodinu snažně slúžila. Kterak pak bohu slúžila a který život milovala, to se znamenalo na zahradě, jenž visutá byla nazvána. Jižto zahradu král perský své ženě na vysokém vzdělání byl štěpoval, aby z té zahrady vlast svú z daleka ohledovala, neb ji viděti žádala. Skrze nižto žádostný život Marijin znamenává sě,