sem na koni nesedlaném vraném ve všem odění, majíc sudlici v rukú.“ Odpovědě Serim: „Den desátý umřeš, babo, a budeš zemí obřícena a pochodně dlúhá bude nad tebú spálena.“ A tak se stalo. Toť se baba dojezdí.
XLVI. O koních. Perských a ejipských
Spatří li kto ve spěčky, by jel na ušlechtilém koni sedlaném a v uzdu pojatém, jest li jeho kuoň, pojme sobě ženu krásnú a urozenú, vedlé povolnosti koně budeť povolna. Pakli cizí kuoň, potkáť jeho utěšenie s cizí ženú. Dá li král nebo knieže komu ve snách kóň svój králevskú přípravú oděný, dá jemu svú ženimu s sbožím. Pakli kto na kuoň kniežecí vsede bez vóle kniežecie, sléhá se s některú ženimú kniežecí a bude v tom lapen i zamúcen. Pakli kto na svém koni prudce běže, i uběhne na huoru, potká jeho moc i veselé v jeho domu.
XLVII. O hře kúle na koni. Perských mudrcóv
Zdá li se komu ve spaní, by, jeda s králem nebo s kniežetem, metal a vzchopoval kúli, chvály a veselé dosiehne od něho vedlé zdařenie té hry. Pakli kto vidí, ano král nebo knieže tak kúli hrá, bude účasten chvály i veselé jeho. Pakli v té hře kóň klesne, král pravú nemocí slehne a bude zamúcen v svém království. A též rytieř neujde nemoci té. Koňové královští duostojenstvie, ale obecný štěstie znamenají.
XLVIII. O odění. Indiských, perských a ejipských mudrcóv
Zdá li se komu, by jsa v odění vyjel na koni, jest li knieže, potepe nepřátely