vieře. Pakli po jasném a travném chodí, slíbí se bohu dobrými činy.
XXXIIII. O obrazu pána Jezukrista. Indiských
Ktož uzří skrze sen obraz pána a spasitele našeho na kříži a promluví ten obraz s ním, pravdať jest, což povie. Pakli nepromluví, jest li král, ješto ten obraz vidí, nalezneť radost a svítězenie nad nepřátely svými. Pakli se to ukáže obecnému, jest li dobrý, v dobrotě prospěje. Pakli zlý, k dobrému se obrátí. Pakli jest u vazbě, bude vyproštěn a navrácen k milosti. Pakli kto vidí obraz našeho spasitele bez kříže, méně dobrého jest znamenie. Pakli král vidí, že se klanie umučenie božiemu, vítězstvie a chválu nadejde znamenitú sobě.
XXXV. O modlení. Serima mudrce
Jedna žena otázala Serima mudrce a řkúc: „Co mi se stane? Viděla sem ve snách a já jako kněz modlím se za lid.“ Otáza jie Serim: „Kterú s hodinu viděla?“ Vece: „Devátú.“ Odpovědě Serim: „Po třech měsieciech budeš odlúčena muže svého a v smilství počneš i porodíš.“ A tak se stalo.
XXXVI. O obraziech jiných svatých. Indiských
Opatří li kto ve snách obrazy apoštolské nebo jiných svatých, a promluví li co, to se stane. Pakli nic nemluvie, radost znamenávají. A vidí li to král, posla dobrého jmieti bude. Pakli to vidí obecný člověk, prospěch jej potká v obchodě jeho. A slušie věděti, že obrazové ve snách bez zlaté okrasy vidění pevnějšie dobré znamenají nežli s zlatem. Nébrž druzí obrazové zámutek znamenají. Pakli