obohatie žena jeho. Pakli bude mieti ve snách v ciziem kraji neznámé lože, pojme v té vlasti ženu pěknú neb škaredú vedlé pěknosti neb škaredosti lože. Pakli vidí, že v ciziem kraji lože postaveno a on na něm lehne, bude vládařem a povýšeným člověkem.
LII. O stolici královské. Perských a ejipských
Stolice králova duostojenstvie vypravuje. Protož, zdá li se komu ve snách, by seděl na nie, vladařstvie velikého velikého dosiehne podlé výsosti a pěknosti té stolice. Král, ustanoví li novú stolici, syna bude mieti, dědice královstvie svého. Pakli v chrámě ji postaví vedlé sebe, bude syn s ním kralovati.
LIII. O točenici. Perských a ejipských
Zdá li se komu, by točenici hedvábnú na hlavě nesl, rytieřského dóstojenstvie dójde. Pakli spadne komu s hlavy, hanbu uzří v svém stavu a ztratí ji. Pakli kto ji vzal jemu, jest li známý, vstúpí na jeho miesto. Pakli jest neznámý, tehdy nepřietel dosiehne cti i statku jeho. Pakli točenice bude bavlněná neb plátenná, cti menšie dosiehne. Pakli jest nážlut točenice na hlavě, bude nemocen a strach smrti. Pakli král v točenici se vidí, bude mieti ženu vedlé jakosti té točenice. Neb jest li bielá, bude krásna. Pakli črvená, bude vesela. Pakli z drahule, snad ta žena bude králevú.
LIIII. O nohaviciech. Indiských {o nohawy}marginální přípisek soudobou rukou; * nejisté čtení
Ktož vidí ve snách se obutého v nohavice, dobře učiní chudým z svého statku. Pakli v škaredé, pohaněn bude v diele svém. Pakli barvené sú nohavice, chvály duojde svým milosrdenstvím.