jehož dřieve nejměla. Pakli to panna vidí, cti omužením větčie dosiehne.
XXIIII. O lesiech. Perských a ejipských
Opatří li kto ve snách, ano do lesa jeho jdú s jeho vólí nebo přikázaním lesu rubat, jest li král nebo knieže nebo pán, káže některé své lidi zahubiti. Pakli vidí, ano požárem a s větru les se jeho pálí, válkú nepřátelskú lid jeho bude pohuben. Pakli bez větru se pálí, menšie bude záhuba. Pakli to obecný člověk vidí, zračenie toho ne naň, ale na osoby dřieveřečené slušie.
XXV. O umenšení a přivětčení země. Perských a ejipských
Komuž se vidí ve snách, ano země jeho zmenšela, moci jeho ubude, jest li král nebo knieže. Pakli to obecný uzří, obchod jeho pohyne. Pakli kto vidí zemi svú rozšířenější nežli dřieve, příspor vezme, moc, čest i sbožie jeho, ač jest král nebo knieže. Pakli obecný člověk to vidí, v diele nebo obchodu prospěch znamenitý shledá.
XXVI. O témž výklad snu kniežecieho od Serima mudrce
Jeden z kniežat viděl jitřním snem a přistúpiv k Serimovi, vykladači snóv, i povědě: „Stál sem na poli prostraném a rovném, kteréžto najprvé zdálo mi se zahuštěno travú a kvietím i býlením a potom bylo holo a sucho.“ Jemuž odpovědě Serim: „To viděnie znamenává nevěrnost a lstivost toho, ktož to vidí.“ A tak bylo jest, že jsa kniežetem nad zemí, nevěru