Vidí li kto ve spaní, by sveřepice črná, majíc s obú stranú uvázané na se šípy nebo střely, do jeho domu vešla, bohatú ženu pojme v dóm, ale čeledi zemře vedlé množstvie střel. Pakli vidí, ano ejipská kobylice divoká s velikým ocasem v dóm jeho vešla, pojme dievku urozenú, krásnú vedlé zpuosoby té kobylice. Pakli ta sveřepička nemá ocasa anebo má ocas vypršalý, pojme ženu s narčením. Pakli vidí obecný sveřepici jdúc do domu, jest li vládař, pojme dievku služebnú. Pakli obecný člověk to vidí, pojme vdovu neb podběhu.
LXV. O mezku. Ejipských
Zdá li se komu ve spěčky, by jel na mezku mimochodném nebo povolném, vyjde nebo pójde pohostinu dobrovolně, ale ta se jiezda nebo pút nezdaří. Neb mezek samec i samice znamenají zmeškánie neb oslabenie činóv lidských. Pakli kto vidí, jeda na mezku, že vjel na miesto, kdež kněhy ležie, a vzal z nich které, o dary v svádu vstúpí a cti újmu bude mieti a slechka zjalovie. Pakli kto jede na mezkyni ozdobné, pojme nebo se sléhá s hanebnú ženú a chudú. Vidí li to člověk vzácný, pro nehodnú ženu cti pozbude a žalost mieti bude. Pakli kto ztratí mezka, pozbude žalosti. Pakli prodá mezka s užitkem zbude, zámutku. Pakli koho mezek kopytem udeří, lítú a rychlú bolest počije.
LXVI. O oslech. Perských a ejipských
Ktož vidí ve snách, by na osle jel, osbožnie vedlé rychlosti krokóv oslových. Jest li osel ten črný, peněz dosiehne. Pakli bielý, veselé jej potká s užitkem. Pakli šerý, statek bude s žalostí. Pakli kto kúpí osla i uvede