od zlého, pravdy a křivdy. Pakli tělo duch podrobí, rozumné zraky jako mlhu zacloní a musí člověk blúditi v rozsúzení dřieveřečeném.“
Dómysl ejipských mudrcóv, o umění výkladóv senných
Sarfan, vykladač snóv faraona, krále ejipského, die u vyložení snóv: „Ižádný mi neodolal, a toho došel sem byl skrze pána svého a snažnú pilnost mezi mudrci ejiptskými. Neb časté a mnohé přicházelo jemu snové viděnie a byl dóstojen toho jakožto pilný božských věcí, aby budúcie pohodlné i protivné příhody byly jemu z nebes okázány. Jichžto já, snažný snabditel, pravdu budúcí jemu oznamovách. Protož vypravím, což sem zkusil a což sú starší moji pracovali a byli poznali.“
Počínají se prvnie knihy
Rozdiel prvý, o vstání mrtvých rozsúzenie indiského mudrce
Uzří li kto skrze sen, ano mrtví vstávají, na kterémž se to miestě viděnie děje, tu se stane spravedlnost. A budú li na tom miestě bezprávníci, utrpie, pakli utištění, budú zproštěni, pakli dobří, budú utěšeni. Neb na vzkřiešení mrtvých sám bóh súdce pravý, jenž odplatí každému vedlé činóv jeho.
II. O témž. Perských mudrcóv
Ktož opatří mrtvé vstávajíce, kdežto viděnie, tu okov zproštěnie a žalosti zbavenie. Tu radost od kniežat pošlá a jest li tu hlad, v obižnost se obrátí.