třidcátý, o třtí rozsúzenie ejiptských hadačóv
Třtie sbožie veliké znamená vedlé své vzrostlosti. Protož komuž se zdá, by měl na svém poli nebo kraji třtie rostúcé, utěšenie bude mieti a sbožie veliké vedlé množstvie a vzróstu třtiného. Pakli sic má je najavě a vidí ve snách, že se rozmohlo, sbožie jemu přibude.
Rozdiel třidcátý a prvý, o seně výklad perských a ejipských mudromilóv
Seno každé osobě sbožie znamená a suché viece nežli zelené. Protož, zdá li se komu, by nalezl seno nebo vzal nebo zkopil , nalezne sbožie a zlato vedlé jakosti sena. Pakli zmokne seno jeho, ubude statku jeho. Pakli bude spáleno, bude odjato jemu sbožie od kniežete s mukú. Pakli od známého seno vzal, přijme od něho sbožie. Pakli prodá seno své kto za zlato neb za střiebro, s žalostí a svádú bude zbaven statku svého etc.cizojazyčný text
Rozdiel třidcátý a druhý, o holi vtipnost perských a ejipských sennářóv
Zdá li se komu ve snách, by nesl huol anebo na ni se zpodepřel, dójde přiezni, moci a chvály. Pakli bude zlámána nebo ztracena huol králova, milého a silného sluhu ztratí. Pakli huol obecnú ztratí, muže, jemuž doufal, zmrhá. Pakli zetlé huol králova, utrpí, ktož to vidí. Pakli ztepe koho král svú holí, skrze člověka svého bitému dobře učiní.
Rozdiel třidcátý a třetí, o trnu rozsud perských a ejiptských mudromilóv
Trn člověka převráceného a nešlechetného káže, kromě trnie stromóv ovocných, neb to jasnost a ctnost mužskú znamenají. Malý trn zlosyna mdlého ukazuje. Protož, zdá li se komu, by byl trním opleten, žalost jej potká od nerovných lidí. Pakli kto, jda bosýma nohama, trnem se zabodne, smrt má za humny nebo velikú žalost. Leč král to vidí, bude raněn vedlé jakosti zabodenie. Pakli se komu zdá, by byl uboden od trnu zardělého, ot zlých žen sváda jej potká.