siemě sbierá, nežli seje, lépe se zdaří naděje jeho.
Rozdiel šestmezcietmý, o obilí dospělém výklad indiských kněží.
Uzří li král nebo knieže na miestě nebo kraji neznámém, ano pole na žetí, jest li před žněmi, shromáždí lid k boji a o žnech bude zabit. Pakli to vidí sprostný, dosiehne s prací sbožie. Pakli král nebo knieže vidí ožata pole svá i sklizena odtud obilé, skóro uslyší poraženie lidu svého. Pakli cizie pole bez obilé uzří, o jiných lidí záhubě uslyší. Pakli vidí král, ano snopy žaté přivedli předeň slúhy jeho, bude zbit lid jeho a zjímán vedlé jakosti snopóv. Spatří li kto z věrných kněží, ano jalovo pole jeho, i skutci jeho jalovi sú před bohem. Pakli svěcký to vidí, zplanie naděje jeho k sboží.
Rozdiel sedmezcietmý, o zrně rozličném a múce indiských dospělcóv pohodenie
Komuž se zdá ve snách, by mlátil ječmen nebo měl ječmen zmlácený, sílu a sbožie mieti bude. Pakli kto má múku ječnú, sbožie žádúcieho dosiehne. Pakli kto vidí, by měl jáhly nebo proso, nalezne radost a statek s sečbú, svárem a s mukú. Pakli kto má stoklasy, přispoří se peněz jeho. Pakli jie rýži, velikými hřiechy peněz dobude.
Rozdiel osmmezcietmý, o semeni, plevách a zrnie dómysl perských a ejipských sennářóv
Každé siemě sboží rozličnú tvárnost prorokuje. Spatří li kto, by pole osál, a to vzrostlo, čáku má k dobrému. Pakli po setí nevzrostlo, čáku má k zlému vedlé tvárnosti semen, kteréž seje. Pakli na mlatu nic neshromáždí, jedno plevy, nalezne sbožie bez úsilé svého. Pakli viece zrna nežli plev shromáždí, lepšie jej potká sbožie, ale s robotú.
Rozdiel devátýmezcietmý, o lnu dómysl ejipských mudrcóv
Spatří li kto ve snách, by len sál na svém poli, a ten dobře vznikl a zelenie, dójde sbožie a chvály před lidmi. Pakli nevzroste, naděje jeho bude zmrhána k sboží a k chvále. Pakli lnu toho vzrostlého komu udá, udělí jemu svého sbožie.