že v ciziem kraji lože postaveno a on na něm lehne, bude vládařem a povýšeným člověkem.
Rozdiel sedmnádctý, o stolici královské rozsud perských a ejiptských snářuov
Stolice králova duostojenstvie vypravuje. Protož, zdá li se komu ve snách, by seděl na ní, vladarstvie velikého dosiehne podlé výsosti a pěknosti té stolice. Král, ustanoví li novú stolici, syna bude mieti, dědice královstvie svého. Pakli v chrámě ji postaví vedlé sebe, bude syn jeho s ním spolu kralovati.
Rozdiel osmnádctý, o závoji nebo točenici rozsúzenie perských a ejipských dómyslníkóv
Zdá li se komu, by točenici hedbávnú na hlavě nesl, rytieřského duostojenstvie duojde. Pakli komu spadne s hlavy, hanbu uzří v svém stavu a ztratí jej. Pakli ji vzal kto jemu, jest li známý, vstúpí na miesto jeho. Pakli jest neznámý, dosiehne nepřietel cti i statku jeho. Pakli točenice bude bavlnná nebo plátenná, cti menšie dosiehne. Pakli nážlut jest točenice na hlavě, bude nemocen a strach smrti. Pakli král v točenici se vidí, bude mieti ženimu vedlé kakosti té točenice. Neb bude li biela, bude krásna. Pakli črvena, bude vesela. Pakli drahuleva, snad ta ženima královú bude.
Rozdiel devátýnádctý, o nohaviciech rozom mudromilóv indiských
Ktož vidí ve snách se obutého v nové nohavice, dobře učiní chudým z svého statku. Pakli v škaredé, pohanlen bude v svém diele. Pakli barvené jsú nohavice, chvály dójde svým milosrdenstvím. Pakli kto vidí spáleny své nohavice, bude smúcen od kniežete pro penieze a slúhy své. Pakli král obuta se spatří v nové nohavice, rádce a prvnie služebníky své obdaří. Pakli v škaredé, rádce a slúhy budú mieti pohoršenie. Pakli nohavice nohy stisknú, zamúceny budú slúhy jeho.
Rozdiel dvadcátý, o šubě vtip perských a ejiptských štipcuov
Vidí li se komu ve snách, by oblečen byl v šubu, jest li knieže, pověst o