Spatří li kto ve spaní, by česal ovoce, nalezne sbožie od mohutného muže vedlé jakosti stromu a ovoce učeslého. Pakli sedě pod stromem, sbierá ovoce, bez starosti a práce sbožie dosiehne. Pakli strom se s ovocem k němu sám schýlí a on češe ovoce, vidí li král, lidé velicí budú dobrovolně poddáni v službu jeho a budú jemu pohodlni vedlé jakosti skloněnie. Pakli obecný člověk to spatří, dójde moci a sbožie od zveličeného muže.
Rozdiel třidcátý a pátý, o mluvení těch věcí, ješto mluviti nemohú od přirozenie, smysl perských a ejiptských mudromilóv
Zdá li se komu, by s ním ta věc promluvila, němá tvář, jest li král nebo knieže nebo bojovník, potkáť jej radost a svítězenie nad nepřátely divné. Mluví li s kým strom neb hovado, nalezne zlata a sbožie mnoho. Pakli s ním promluví had nebo zvieře, přemuože nepřátely. Pakli ptáci s ním mluvie, cti dosiehne znamenité.
Skonávají se tuto kněhy třetie vykládanie snóv a počínají se tuto čtvrté kněhy o rúše mudrcóv napřed často jmenovaných
Rozdiel první, o rúše črném dómysl perských a ejipských mudromilóv etc.cizojazyčný text
Bude li kto oblečen v črné rúcho vedlé obyčeje, potká jej radost vedlé váhy oděvu. Pakli nemá obyčeje v črném choditi a ve snách na sobě ten oděv uzří, smutek bude mieti vedlé jakosti rúcha. Pakli se obleče v črnú košili, bude zámutek náramnější. Pakli kto, maje obyčej choditi v črném rúše, i vidí se ve snách oděna u bielé, bezprávně řemeslo jeho a skutek nebo dielo bude v horšie obráceno, kakož koli sic bielé rúcho okrasu znamená. Pakli kto nese rúcho rozličných barev, zámutek od krále nebo kniežete jej potká.
Rozdiel druhý, o klobúce výklad indiských, perských a ejipských mudrákóv
V klobúce ktož ve snách se vidí, jest li vhod, bude ten vzácen