mieti z rytierstva a čeledi své a z vítězstvie nad svými nepřátely. Pakli to vidí obecný člověk, srozomie pravdě lépe nežli dřieve.
Rozdiel padesátý a pátý, o obočí a řasách smysl mudrcóv indiských etc.cizojazyčný text
Uzří li kto, ano obočie a řasy očí jeho opěkněly, bude u vieře pevnějí a nad syny svými bude obradován. Pakli král vidí, ano obočie a řasy oškaředěly jeho, upadne v nemoc a v strach nepřátel, ale znikne obého. Pakli to vidí obecný člověk, upadne v neduh, ale viery nepotratí. Pakli se komu zdá, že střižením nebo barvením okrášlé své obočie, pečovati bude oslaviti syny své i oslaví. Uzří li král, že vyprchá obočie jeho jako malomocných, vojsko jeho bude poraženo a oděnie potraceno. Pakli to vidí obecný, potratí vieru v obci.
Rozdiel padesátý a šestý, o témž rozom perských a ejiptských mudrcóv
Ktož uzří své obočie a řasy zahuštěnějšie a okráslenějšie, oslaven bude v lidu a nad protivníky svítězí. Pakli nemá ženy, pojme tu, jiež žádal, a zbohatie s ní. Pakli uzří, ano obočie nebo řasy prořiedčely nebo vypadaly, synové jeho nebudú děditi v jeho království a bude přelstěn své žádosti a mezi ním a ženú nepřiezni se vzbúřie. Pakli to vidí obecný člověk, což má milejšieho, ztratí. Pakli to uzří žena, upadne v nenávist muže svého a bude zahnána. Pakli to vidí panna, cti úrazu počije.
Rozdiel padesátý a sedmý, o čele a chřiepiech dómysl indiských
Komuž se zdá ve snách, by čelo jeho zveličeno a rozšířeno bylo, moc a sbožie nalezne mezi lidmi. Pakli to vidí král, svítězí nad nepřátely svými. Pakli to žena uzří, synové její budú v slávě zveličeni. Pakli kto vidí, že chřiepí jeho pošířily se k ozdobě tváří jeho, dobře bude činiti, ale mezi lidmi zahanben bude.
Rozdiel padesátý a osmý, o témž rozom perských a ejiptských mudrcóv
Bude li se komu zdáti, by jeho čelo bylo porušeno anebo probodeno