poče hořce plakati. Proč se jest to tak přihodilo, že jest třikrát zapřel? To jest pro jeho trojé k Ježíšovi promluvenie. Prvnie bylo, jakžto svatý Jan ve Čtení píše: Otázal svatý Petr Ježíše: Pane, kam jdeš, totiž kam chceš? K němužto Ježíš řekl: Kam já jdu, tam ty nynie po mně nemóžeš jíti, ale pójdeš potom. Tu jest svatý Petr promluvil a řka: Proč bych nynie nemohl po tobě jíti, a já svój život pro tě vážím přerád? Druhé, svatý Lukáš píše ve Čtení, když řekl Ježíš svatému Petru: Šimon, aj toť šatan vaši mysl rozbrojil, aby vámi sítoval jako pšenicí, ale já sem za tě prosil, aby nepochybil u vieře. Tu opět svatý Petr drze promluvil a řka: Pane, hotov sem s tebú do žaláře i na smrt jíti. Třetie, jakžto svatý Marek a svatý Matěj píše ve Čtení, že kdyžto Ježíš k apoštolóm řekl: Všickni této noci pohoršíte se nade mnú. Tehda tu třetie svatý Petr řekl: Ač se všickni pohoršie, jáť se nepohorším. Pro to trojie pyšné odpověděnie došel trojieho zapřenie, a to proto, aby ižádný do své dobroty neúfal, vida, ano svatý Petr chybiti nechtěl. Tu praví svatý Augustin, že jakž brzo svatý Petr zaplakal, takž mu inhed hospodin vinu odpustil. A když jest svatý Petr shřešil, potom jiným hřiešným milostivějí byl. Protož svatému Petru Ježíš zapřieti sebe přepustil, aby nižádný do sebe neúfal, vida, ano svatý Petr, starosta apoštolský, pochybil, a také proto, aby se nižádný nerozpakoval, vida, ano také svatý Petr po takém hřieše nebeského královstvie klíčníkem učiněn. Ač tak člověk