[38v]číslo strany rukopisuabyšte potom nevstúpili tam věčně umierajíce. A protož dí Daniel prorok: Blahoslavený, kterýž hledíš do propasti! Totižto skrze ustavičnú a vezdajší pamět vnitřního myšlení na muky pekelní srdcem patři. Z těchto všech věcí pověděných dostatečně se okazuje, že mnohé a rozličné muky pekelné sú a že jest užitečné na to mysliti. Ó, jaké jest člověk nemúdrosti, moha mieti dosti, svú vuolí vejde v muky, nemaje vysvobození mocné ruky ohně věčného, aby hořal a na věky tam zuostal!
Čtvrtá věc budúcí jest tato. Čtvrtá[db]Čtvrtá] Ztwrtá věc poslednie, kteráž zvláště má odtrhati lidi od hřiechuo, jestiť království nebeské. Neb člověk, zdržuje li se od vraždy anebo od jiné zlé věci k tomu podobné, aby neztratil časných věcí, čím více má se zdržeti od všelikého neslušného skutku, aby neztratil věčné radosti. Neb dí svatý Augustýn: Jest radost, kteráž nebývá dána nemilostivým, ale těm, kteříž též milosti ctí, jichžto radost ty sám si, pane. A svatý Pavel k Korintóm: Nešlechetní královstvím[dc]královstvím] Kraálowſtwiem nebeským vlásti nebudú, nébrž odehnáni budú s velikú hanbú od něho jakožto lotři a vožralci od dvoruo královských. Jakož o tom dí Kassiodorus: Vyženiž je ven, kteříž sú popúzeli tebe, pane. Neb jak mnoho hřiechů nahromazdí člověk, tak daleko zahnán bude. Protož zdali každý hřiechuo varovati se nebude a jako jedu smrtedlného se nezstraší, znaje, že skrze to má ztra[39r]číslo strany rukopisutiti