A opět pokládá a chce dovésti, že Buoh věčně urodil jest syna, jakožto psáno stojí v žalmě stém a devátém: S tebú počátek v den mocnosti tvé, z břicha před Luciperem urodil sem tě. A v žalmě druhém: Buoh jest řekl ke mně: ty jsi syn mój, já sem tě dnes urodil. A v Izaiášových knihách v třetie a v čtyřicáté kapitole: Přede mnú nenie Buoh stvořen a po mně nebude, já sem pán a kromě mne nenie spasitel. A v týchž knihách v poslednie kapitole: I zdali já, jenž jiné činím roditi, neporodím?, die pán Buoh všemohúcí. Budu li já jalový, ješto všem plod dávám?, die pán Buoh všemohúcí.
A opět pokládá[x]pokládá] paklada a chce dovésti, že Buoh ty všecky věci svrchu jmenované dal jest Synu svému jednorozenému v dědictvie, jakožto psáno jest v žalmě druhém: Žádaj ode mne a dám tobě pohany, dědictvie tvé, a vladařstvie tvé krajiny zemské. A v žalmě v sedmdesátém a prvním: A bude panovati[y]panovati] pſanowati od moře až do moře a ot řeky až do krajin zemských. A v knihách Izaiášových v osmé a třidcáté kapitole: Dal sem smlúvu lidem[9]zjevně chybný zápis, aby zbudil zemi a v držení měl dědiny rozptýlené, aby řekl těm, jenž sú vězňové: vyjděte!; a těm, jenž jsú v temnostech: buďte osvieceni!
Potom pokládá a chce dovésti, že týž Syn boží pro vykúpenie těch vězňóv z temnosti, a chtě vjíti u plné drženie země, okršlku zemského a všech bydlejících v něm, podlé všech písem prorockých, z panny čisté přijal jest člověčenstvie, v němžto sě urodil, umřel i pochován a z mrtvých vstal jest, jakožto plnějí svědčí čtenie a na to jest téměř všemu světu svědomo.
Opět pokládá a chce dovésti, že ten Syn boží, maje panstvie pekelné a vládanie duší, syna oné naimské vdovy a duši Lazarovu z Bethanie vyňal jest z pekla a je zkřiesil z mrtvých, jakožto svědčí čtenie.
Potom pokládá, že dva spolu jedné chvíle a též věci vlásti nemohú nerozlučně, jakožto psáno jest o dóvodiech v kapitole, jenž se počíná: kakžkoli […]text doplněný editorem, a v požitých práviech o dobývanie vládanie.
A opět pokládá a chce dovésti, poněvadž jest Buoh vládl a vládne peklem, kterak pak Šathan a zběř pekelná jim vládne? Ot Boha aneb jménem božím móž vlásti, leč by byli tiem vládli ot Boha, a to jest právem dojištěno, že ten v[162r]číslo strany rukopisuládne,