Ježíšov[163r]číslo strany rukopisuedeš při proti Ježíšovi, ale ne proti těmto, a list tvého poručenstvie nemóž sáhnúti[ae]sáhnúti] zahẏnuti na jiné osoby, nežli na ty, jichžto jména sú níže psán…[11]torzovité slovo, jakožto práva svědčie. Také ty, Belial, vieš dobře, žeť bych práva svého nemohl jiným tak podobně dovésti, jako tiemto, a zvláště o tom, co sě jest dálo u pekle, neb to, což sě doma děje, nemóže li jinými býti dovedeno, těmi, ješto v domu jsú, móž býti dosvědčeno, a tomu chce oboje právo.“ Odpovědě Belial: „Ty nechceš to setřieti, že tito svědci jsú někteří z čeledi Ježíšovy, a tiť ovšem nemají býti dopuštěni k svědectvie, jakož právo velí?“ Vece Mojžieš: „Ač sú jeho čeledíné, ale však nebydlé v Ježíšově vlastniem domu, aniž jim móž co překaziti, leč co jest z práva dopuštěno, neb jest je obecně nazýval přátely, ale ne sluhami.“ Odpovědě Belial: „Však Ježíš jest pán jich a také jsú v jeho moci.“ Vece Mojžieš: „Ovšem, jsú li oni jeho služebníci skutečně, ale Ježíš jest jim cizí. Od každého z nich podlé onoho písma v žaltáři: Cizí učiněný sem bratřím[af]bratřím] bratrzi mým a pútník synóm mateře mé. Buďto pak že sú synové, sluhy aneb přietelé, aneb vedlé césařského ustavenie syn jest u moci otcově, dokudž nenie dielen jeho, a když jest dielen, tehdy slóve cizí jakožto jiný, avšak jest synem. Též Ježíš oddělil jest všecky lidi, když jest jim dal svobodné královstvie učiniti, cožkoli chtie, buďto dobře aneb zle. Neb psáno jest, že Buoh stvořil jest člověka a ostavil jeho v ruce jeho rady. Zdali nevieš, že bratr za bratra móž svědčiti, jako psáno jest v práviech?“ Vece jim Šalomún[12]písař původně začal psát „Bel“, snad Belial: „Nechajte svády, zachovajte to do času hádanie, proveďte svědky.“ A když je provedechu, ihned Belial osvědčil jest proti osobám a jich svědčenie, že chce odpory položiti svým časem. A to učiniv, káza to v akta vepsati. A ihned připravi se Belial, aby dal otázanie svědkovi, a ty jest obětoval súdci, žádaje, aby podlé nich svědkové pilně byli zkúšeni[13]písař koncovku „-ie“ opravil vymazáním „e“. A tázanie takto vzniechu: Najprvé, die li který svědek, že Ježíš narodil sě jest na zemi, umřel, pochován, a že jest vstal z mrtvých, otěžte, kterak to vie, byl li jest při tom, a proč jest byl tu, a viděl li jest. Druhé, na kterém miestě narozen jest, na kterém umřel jest, a kde jest z mrtvých vstal, v kterém domu, v které straně domu, v kterém městě, v kterém dielu města. Třetie, zná li toho Ježíše, v kterých letech jest, které postavy, které barvy, které zpuosoby, neb takové otázky z práva býti mají. Čtvrté, jest li Ježíš Syn boží, a kterak to vie, a byl li jest při tom. Páté, die li svědek který, by to pravda