pok[159r]číslo strany rukopisuládá. A tohoť, Mojžieši, nezapomenu, i zdali ty nejsi nešlechetník, poněvadž jsi člověka pohana zamordoval a schoval s’ jeho u piesku, mně, by toho žádný neviděl, a jsa odsúzen od faraona, utekl si, jako psáno jest v Druhých knihách tvých v druhém rozdiele. Protož mohl bych tě jako nehodného poručníka od súdu odehnati podlé práva, ale nechci a radějí s tebú nežli s jiným chci tu při vésti. To uslyšav Mojžieš, leče sě i umlče. Tehdy vida Šalomún ten svár uhaněný, vedlé práva svého úřadu chýléše strany k dobrotivé smlúvě, neb to právo césařské i duchovnie velí. Vece Belial Šalomúnovi: Pane Šalomúne, jáť chci rád k smlúvě přistúpiti, nechajť najprvé budú navrácena práva oblúpeného pekla skrze Ježíše a on nech stojí o své svaté a peklo stane o své. Odpovědě Mojžieš: Ty velice blúdíš, neb peklo a všickni v něm přebývající jsú Ježíšovi, ale ne ďábelští. Vece Belial: A protož přistupme k súdu. Odpovědě Mojžieš: Přistupme.
Tehda Belial, jakožto opatrný ve všech běziech, ihned tři listy žalobné jednostajné z váčku vyňav, jeden Šalomúnovi obětova, druhý Mojžiešovi da, třetí u akt ostavi, jakožto právo velí, jenž takto vznie se:
Před vámi, najjasnějším pánem a pánem Šalomúnem králem jeruzalemským, súdcí od Boha ustaveným ot božské stolice, v té při, ješto běží mezi pekelnú zběří s jedné strany a Ježíšem z Bethlema s druhé strany, vykládá Belial poručník jménem poručenstvím[5]sic! a strany poctivé všie zběři pekelné proti dřieve řečenému Ježíšovi a proti všeliké jiné osobě za něho vlastně orodujícé a řka: Když ta obec pekelná držala jest a vládla lidmi i jich dušemi, tak na zemi jakožto u pekelném přiebytku bydlejícími, a také moc i právo plné nad nimi měla mnoho tisícóv let pokojně bez přiekazy, však jeden Ježíš, syn Josefóv a Marie, někakým udatenstvím neopatrným jsa veden, dřieve řečenú obec pekelnú ot dřevně svrchu psaného práva násilím svrhl jest a oblúpil jest, a ten lúpež drží bezprávně, osobiv sobě proti právu spravedlnosti, a také Šathana jich knieže týmž násilím u propasti pekelné hanebně jal jest a ještě nynie drží u vazbě, proněžto svrchu psaný poručník týmž jako svrchu jménem tebe, spravedlivý súdce, prosí a žádá, aby dřieve řečeného Ježíše svým dokonalým súdem a odsúzením odsúdil a pekelnú obec k držení a k vladařství