Sběrači almužen k stavení kostelóv, kteréž druzí kostelníky nazývají, buďte ustaveni bez výmluvy starší z lidu, a ti almužny věrných lidí nenakládajte bez rady zprávcí kostelních.
O svatokrádežiech
Každý svatokrádce, jenž by v kostele krádež učinil, muku kola podstúpí. Ustanovujem, aby žádný kupec, kramář neb krčmář ani žid ani kto jiných kostelních věcí v základě ani k schování nepřijímal, leč pod hodným svědectvím. Pakli kto proti tomu učiní, takovúto pokutú buď tresktán: bude li ta věc dražšie než za hřivnu, hřivnu zaplatí, pakli méně desieti hřiven, tyť zaplatí, nebo ruky zbaven buď, pakli dražšie desieti hřiven, bude hrdla zbaven, buď z desieti pak hřiven, třetina dostane se kostelu, třetina rychtáři a třetina přísežným.
O dětech do zákona vešlých
Ač syn neb dcera nětčie vešli by do zákona a oblekl by se, t. v nábožné rúcho, jenž slove prosessio,cizojazyčný text po smrti svých rodičóv z statku jich nic jmieti nebude, než jako jiný chudý pána Krista.
O prodání lidí
Ktož by koli uvedl komu syna neb dceru aneb přietele ku prodaji neb jiným obyčejem, muku (!) t. buď zbit na kolo.
Počínají se artikulové z práv
Královská milost neb náměstek jeho nemóž z práva zbaviti přísežných súzení pří
Otázáno bylo od měšťan z Hory Kutny, muož li králova milost neb náměstek jeho rychtáře městského a přísežné zbaviti moci súzenie o vraždách