svědkóm viera byla přidána o hlavniem skutku a o jeho příbězech.
Kteří svědkové slovú nepřietelé a kdy mají od svědectvie zapuzeni býti
Podepsaní jmieni jsú za úhlavnie nepřátely a mohú od svědečstvie býti zapuzeni: najprvé, ktož jest žaloval na druhého z hlavnieho prohřešenie, ačkoli obžalovaný ušel by, avšak vždy po žalobě jeho nepřietelem bude súzen.
Opět ktož žaloval na druhého z prohřešenie neb zaviněnie, pro něž mohl jest miesto ztratiti neb na púšť vyobcován býti, odsúzen jest za jeho nepřietele.
Opět ktož učiní útok na koho o jeho čest a duostojenstvie nebo stav, opět ktož jest znesl něčie jméno, z jehožto vznesenie některaká pokuta mohla by naň zložena býti, ač jest pak žaloby své nedokonal. Opět učinil li jest kto puotku na druhého o sbožie jeho, opět ač kteří nenávidie sebe vespolek pro některý skutek neb mluvenie, ačkoli žaloba jest nedošla, avšak ještě jmieni jsú za nepřátely. Opět jestliže kto v hlavnie při svědčil jest proti někomu, potom domnien jest býti nepřietelem.
Opět ktož přebývají s nepřátely a obcují s nepřátely, našimi domnieni jsú za nepřátely. A též ktož jest mnoho přietel našeho nepřietele, jmien jest také jako náš nepřietel. A znamenaj, ačkoli předřečení mají jméno nepřietele, avšak kdy mají od svědečstvie puzeni býti, to se porúčie rozšafnosti a svědomí soudcích, t. rychtáře a přísežných. Znamenaj také, že ač řečení zbráněni bývají od svědečstvie, avšak dopúštějí se k žalobě, ač by se křivda jim a nebo jich dála.