leč by snad z slyšenie vyznávanie vzieti by chtěl zpuosob odpieranie proti osobě, a byli li by svědkové duovodného života a věrného obcovánie, k žádosti neb strany, od kteréž jsú vedeni, vymieňující nebo odpierající, potvrdí svú přísahú, že odpor činí proti nim ne zlostí, ale pro spravedlnost.
Zavrženie svědkóv druhdy přísahú má býti potvrzeno
Ač strana majíc nedostatek duovoduov, kterýmiž by svědky měla zavrci, znovu usilují předložiti odpor, učiníť přísahu, že toho při prvniem zavržení byl zapomenul, ani měl v paměti žádným obyčejem.
O výmience neb otporu proti svědku pro prohřešenie, t. zapsánie
Ač proti svědku odepřieno by bylo, že někdy pro prohřešenie neb zaviněnie jemu předložené od svědectvie byl odvržen z duovodu takého odporu, opět od svědectvie bývá zavržen.
O výmience neb zavržení svědkuov
Ač který člověk v které při neb vinně s svědky měl by se očistiti a jestliže súpeř jeho proti kterému z svědkóv měl by co vymieniti neb odepřieti neb kterého z nich zavrci, učiniž to dřieve, než prsty na kříž vloží, a neučiní li toho, staneť přísaha jeho.
Po vyznání nemóž otpor býti svědkóm
Jestliže svědkové vedlé zvyklosti jsúc tázáni učiniece seznánie nepřidadie na konci „tohoť sme svědomi“, v té straně pro tu příčinu jich seznánie nemá býti zavrženo, nebo nedostatek toho přídavku naplní předešlá otázka rychtáře.