měl se očistiti, nežli z rady neb pomoci vraždy na trhu neb na ulici ve dne učiněné, jenž jsú takto naučeni, že bez překážky předřečených okolkóv, kteříž snad skutek hlavní, to jest vraždu, ač by v žalobě výboj neb útok na duom byl přimiešen, viece by obtěžoval, obžalovaný z takové rady neb pomoci nemáť tieže toho odbývati jednie jako z jiného wolleist,cizojazyčný text kteréž uloženo bývá člověku při skutku vraždy, nebo sám třetí s věrnými muži bude se moci očistiti.
Raní li laik svěceného
Některaký jáhen žaloval v městském soudě na laika, že by jej ranil času nočnieho, a když jeho laik přísahú odbyl, žádal jest k své straně nálezu, zdali by jáhen také neměl zase jeho žalobě odpoviedati. Nalezeno bylo: poněvadž žalobce má následovati práva, v němž bydlí obžalovaný, máť laik na jáhna neb jiného svěceného žalovati před soudcí duchovním, ale svěcenec má žalovati na laika před světským soudem.
O krve prolití a o zabitém
Ač kto z wolleistcizojazyčný text zabitého byl by obvinněn, t. že k tomu pomoc neb radu dával, sám se muože na kříži očistiti, a jestliže padne, dá žalujíciemu hřivnu, rychtáři a přísežným puol hřivny. Pakli kto raněn jsa neb uražen, dřieve tří dní na žádného ani z rány, ani z wolleistcizojazyčný text nežaloval, potom pro takový skutek žádného nebude moci obvinniti.
O právu ušlechtilých údóv
Ktož by koli druhému některý úd ušlechtilý uřezal, uťal neb vyvrhl, t. oko, nos, jazyk, ruku, nohu neb některý úd tajný, a obvinněn by byl, sám čtvrt s hodnými muži na kříži se očistí. Pakli v přísaze nedostatek bude trpěti, pokutu 14ti hřiven podnikne, z nichžto deset dostane se uraženému, rychtáři tři a přísežným jedna.