zdá se býti míru rušitel, nebť jest podobné pravdě, že by se to stalo rozkázaniem jeho. Avšak jestliže pacholci řečených pánuov v času pokoje bez přítomnosti a rozkázaní jich ranili by se vespolek, nemáť odsúzeno býti míru rušenie.
Opět ktož by služebníka druhého v čas uloženého pokoje ranil, výpověd pokoje rušil by, tehda proto, že jsú mír zrušili, máť sťat býti. A tak tiem raněnému a rychtáři dosti se jest stalo. A statek po něm pozuostalý jeho dědicuom buď ostaven.
Ktož ruší slovy pokoj
Za pokutu pro rušenie pokoje slovy mrzkými neb pohruožkami aneb řečí nepočestnú, by pak i lehká byla, když toliko slyšeni jsú protivná, pět funtuov má býti dáno, z nichž se rychtáři dostanú dvě česti a městu třetie, a ta pokuta vyňata jest z starých práv, t. ciesařských, kdežto pro najvětšie zavinění slov, jakož jest rúhanie neb křivé svědectvie, za vykúpenie jazyka klade se pět funtóv.
Ktož pokoj přeruší a zapří
Človek zapieraje rušení pokoje má se s poctivými muži na kříži sám třetí očistiti.
O přerušení pokoje řečí neb skutky
Ač by kto směl pokoj rušiti od rychtáře uložený řečí nebo skutky a usvědčen by byl poctivými muži neb jedniem přísežným, odsouzenie hlavnie podstúpí. Zruší li jej slovy nepočestnými, penězi buď trestán, t. dá rychtáři 60 šilink a každému přísežnému 30ti, a ti mají krátcí býti. A túž pokutu podstúpí, ktožkoli spoluměštěnína svého slovy hanlivými rozhněval by, a k tomu má jemu dosti učiniti, a dva šilinky rychtáři pokuty dá.