straně nepovstala, pitie jemu podané nepřijala by a nepozdravila by je, ani jiných takových věcí, kteréž dvojím úmyslem, t. milováním dobrým a zlú horlivostí mohú býti, činí, proto nenie míru rušitel, nebo při takových věcech pochybujících lepšie má domněnie býti.
O rvaní, bití, tlačení v času uloženého pokoje
Opět ktož by koli pokoj ruše ranil druhého, kyjem bil, za vrch o zemi udeřil by, nohama tlačil, pěstí bil neb jinak bezprávně neb potupně urazil, by pak od toho úrazu i neumřel, avšak jakožto mieru rušitel jat má býti a hlavy zbaven. Pakli by ušel, hned zapsán buď, a třetina sbožie jeho pozuostalého na rychtáře sluší vedlé práva.
O pokoje rušení před přísežnými
Ktožkoli pokoj od rychtáře jemu zapověděný před očima přísežných přerušil by a proto by utekl, hned první soud buď zapsán.
Ktož druhého s mečem honě, kord by
po něm vyhodil k zabití jeho, ačkoli z štěstie z rukú jeho zdráv utekl by, avšak z jeho zlého úmysla súzen má býti, jako by v skutku mír zrušil.
Když hospodáři jest mír uložen, tehda i čeled má mír zachovati
Když se komu mír zapoviedá, netoliko s svým hněvníkem, ale také i čeledí, kteráž jeho chleba užívá, má pokoj zachovati. A též zase i hněvník má také pokoj jemu uložený jeden každý svým náchlebníkóm zapovieděti, nebo jestliže by dvěma pokoj zapověděn byl pánoma, a pacholci jednoho v času uloženého pokoje ranili by druhého, zajisté pán těch pacholkuov