Ktož pokoj ruší ranami v trhový den
Ktož by koli pokoj rušil ranami v den trhový aneb ranú, třmi svědky jsa přemožen, ruky zbaven buď, neb ji 10ti hřivnami vyplať. A ktož by téhož dne meč vytrhl ke zlému druhého, ale však neurazil by, přemožen jsa třmi svědky, pokutu jedné hřivny podstúpí, rychtáři puol a přísežným puol hřivny. Pakli by jeden z přísežných viděl, přemoženť bude a milost od toho, jehož chtěl uraziti, nalezne, jakž muože.
Opět ač by kto meč svój před přísežnými neb před některým z přísežných vytrhl by, zaplatíť puol hřivny, rychtáři dvě česti a konšelóm třetí.
Ač by kto s zapověděným přeostrým mečem lapen byl, hřivnú tresktán buď, a meč rychtáři zuostane. Pakli by třie mečové byli, dva se rychtáři dostanú a třetí přísežným. Pakli by obecní meč po zápovědi byl u koho přistižen, ten u věrdunku odpoviedati bude. Pakli by přeostrý kord neb nuož byl, v puol věrdunku odpoviedati bude.
Kapitula o pomstách a mukách pro zaviněnie vuobec
Lidé prohřešují aneb zaviňují čtverým obyčejem: z úmysla, útokem, příhodú a skutkem. Z úmysla hřešie lotři, kteříž mají tovařistvo s jinými na cestách. Útokem, když jeden utrhne řečí na druha skrze opilstvie, a potom k rukama neb k železu přichodí, t. rují se a tepú. Z příhody pak, když by kto na lovu jsa, na zvěř střelil a zabil by člověka. Skutkem pak, jakož jsú lúpežové, vraždy, zlodějstva, svády, hádanie o vieře, čárové psanie neb falešné kniehy a nápodobné lstivosti,