odejde, jestli pak že v tom času bez něho v městské při, t. pro sbožie neb pro dluhy, k soudu byla by pohnána, nemóž býti puzena k odpoviedaní. Ale po již řečeném času, jenž čas bezpečenstvie v městské při zavierá proti odporu muže nebytie doma, budel i žena pohnána k soudu k žalobám na ni učiněným, připuzena bude odpoviedati. A též dokud ten čas roku a dne nemine, připovie li koho žena k soudu, protože má muže živého, jenž nenie přítomen, připověděný nebuď puzen jejím žalobám odpoviedati a jest příčina tato, nebo poněvadž žena vdaná nenie paní statku, tehda jakož muži sbožie a jměnie nemóž ztratiti, též aniž móž soudem obdržeti.
Má li žena moc prodávati své okrasy a súditi se o ně
Při kupování a při prodávaní věcí slušejících k ženské okrase, jakož jsú šlojieři, věnci neb perlovci, úpletové a těm podobné, když toliko nejsú drahé, s kterýmiž častokrát ženy bez vědomie mužského se obierají, mohú se souditi a miesto žalobníka neb obžalovaného držeti proti odporu nepřítomnosti jich mužóv. Ostatku o tom hledaj nahoře o přísaze ženské.
O násilí panen a paní
Ktož by koli z násilé panen a paní přemožen byl, sťat bude, a tiemto obyčejem bude přemožen: bude li panna podávena anebo poctivá žena porušena, jednoho svědka na poli, ten buďto pastýř neb jiný, v městě tehda dvú potřebovati bude, jimižto dovede li, že jest křičala ty časy, když jest lapena neb podávena byla, anebo že hned svú žalobu rozprostřela, úmysl svój obdrží. Pakli panna