nepřestanú, vzkáže rychtáři, pokuty své zproštěn bude, kterúžto pokutu i s svými pokutami hráči, jakožto jest předpověděno, dlužni budú zaplatiti, a v té straně jako konšel má plnú moc žalovati.
Ktož neb kteříž se počtvrté dopustie proti řečenému přikázaní, den a rok prázden bude města. A my, Hajman z Brodu německého, rychtář Henzlin, Grešel purgmistr a jiní přísežní jihlavští, řečeného přikázanie a ustanovenie od řečených opatrných mužóv, předkuov našich, uloženého, pochvalujem, upevňujem, potvrzujem, pokuty podepsané přidávajíce, aby cožkoli jeden na druhého získal by, rychtář a přísežní bez otpuštěnie aby vzali a na městské potřeby obrátili. A opitie na hru dávané hospodáři nebuď zaplaceno, ale ovšem buď ztraceno. Dály se ty věci léta Páně tisícího třístého čtyřicátého osmého v raném rozmlúvaní v pondělí po sviečkách a potvrzeno v pondělí den svatého Ipolita léta téhož.
O vypověděnciech a o jich pokutách
Chcme jednostajně, úplné radě ustanovujíce, aby žádný vypověděnec z města, kterémuž dáno bývá volenie, jenž slove kurcizojazyčný text německy a česky volenie, aby neb pokutu dal nebo z města šel neb do klády se bral, zvolí li sobě vazbu, aby žádné rychtáři pokuty neplatil, než toliko na milost od přísežných přijat jsa s písařem o vymazánie se smluvil.