Dědičstvie bylo li by poručeno třem bratřím tak, aby po smrti staršieho na druhého a s druhého na najmladšieho mělo spadnúti, tehda zemrú li ti všickni, synové bratra staršieho to dědičstvie obdržie, a jakož jest v pořádku mužském, též také jest v pořádku ženském, nebo jakož jest ten, jenž poručenstvie činil, zřiedil, aby vždy starší syn dědičstvím vládl, též nápodobně při takovém vládnutí synovském, kteříž synové byli by starší, nápad po sobě mají.
Synové vlastní neb řádní nápad mají ke všem věcem po otci zuostaveným vedlé spravedlnosti, avšak milostivé jest a některak rozum okazuje, aby vlastní přirozeným milosrdně spomáhali oděvem a potřebami živnosti, t. tělesnými. Opět má li kto ženu živú vlastní a řádnú a zplodil by děti z kuběny, ti nejsú řádní neb lože dobrého, aniž s dědici vlastními dielu z sbožie vezmú.
Čtver jest stav dětí zplozených
Někteří slovú přirození a vlastní neb řádní, jako ti, jenž se rodie z manželstva řádného, jenž jest řádně sešlé vedlé skutku a duovodu cierkve. Jiní slovú přirození a neřádní, jako ti, jenž se rodie z kuběny. Jiní pak slovú toliko řádní jako ti, ktož jsú synové skrze volenie. Jiní pak ani slovú přirození ani vlastní neb řádní, jako ti, jenž z cizoložstva a z příbuzného scházenie manželstva pocházejí, a mezi těmito první synové zbožím rodičóv vládnúti budú úhlavně. Opět synové řádní