olivě po všemu světu divy rozličnými budeta sě stkvieti. Tú dvú olivú v oběcech a v dařiech všecko pokolenie české následovati budú i také jiná pokolenie všecka. Jedna z těch oliv bude nazvána Většie Sláva a druhá Bojovné Utěšenie.“ Jakž sě jest i stalo potom to, neb slavné kniežě svatý Václav mučeník Boží nazván jest Venceslauscizojazyčný text, ješto jazykem slovanským slove Václav. A tak z toho slova vykládá sě většie sláva neb velikost slávy. A blahoslovený pak Vojtěch mučeník druhý byl biskup pražský, jehož jmě vykládá sě zástupové utěšenie neb vojenské. Na tom hradě jsú sě stkvěli svým přiebytkem i stkvějí sě svým svatým odpočíváním. Tato svatá mužě tak sta toto zbožie múdřě přěběhla, že s odplatú mučeníkovú nebeského přiebytka již sta došla. Na tom jistým hradě jsú sě stkvěli svým přiebytkem a na tom jistém hradě mnoho těl svatých i jiné svátosti mnohé Božieho umučenie i jeho slavné matky Marie jest shromážděno a nábožně schováno i čest sě jie dieje, že křěsťanové věrní k tomu jistému prahu těch svatých navštěvujíce, tu kdež biskupova stolice jest, tak pro duchovnie věci, jakž také pro světské ze všie země i ze všech jiných vlastí, nie, takměř ze všeho světa kajíce sě a běžie a svú hlavu pod ten práh poklánějí, proněžto správně ten hrad Praha jest nazván, ješto v slovanském jazyku Práh slove. A takž pak od toho slova nakaženým jmenováním od jinorozených lidí Pragacizojazyčný text neb Praha jest nazván.
O práviech, ješto Libuše z svým mužem v zemi učinila
Knieže Přěmysl, jenž byl prorok veliký, s Libuší z svú ženú, jenž jest byla věštkářka, vzemše radu vhromadu i učinili jsú