[451v]číslo strany rukopisua tiem sě živí.
A tito všickni, kteřížto neprávě těch věcí požívají, budú s léním sluhú zatraceni. A protož, ktož má rozom k kázaní, ten kaž, ktož má tělesné zbožie, chudým dobřě čiň, kto umie řemeslo, s tiem sě věrně obieraj, ktož slúží u bohatého, za chudé sě přimlúvaj. A toť miení sv. Řehoř v tom kázaní. Pak die ve čtení: „Aj, inhed bral sě jest.“ Tu die výklad: „Ne miesta proměniv, ale svobodnú vóli jim dav a moc činiti dobřě i zle.“ O tom die Písmo, Ecclesiasticicizojazyčný text 15: „Bóh od počátka ustaviv člověka a ostavil jeho v rucě rady jeho. A přidal zápovědi i přikázanie svá: Budeš li chtieti přikázanie zachovati, zachovajíť tě a na věky vieru libú činiti. Přiložilť jest tobě vodu a oheň, kterémuž chceš, poskyť ruky své. Před člověkem život a smrt, dobré i zlé, což sě líbí jemu, bude dáno jemu.“ Anebo, jakož die mistr Gorra: „Bral sě jest, to jest podlé tělesenstvie [452r]číslo strany rukopisudo nebe vstúpil jest.“ Pak die dále: „A odšel, kterýžto pět hřiven vzal bieše.“ To odjitie znamená odstúpenie od hřéchóv a prospěch v dobrém. O tom die prorok v žaltáři: „Odstup od zlého a čiň dobré.“ A jinde die: „Blahoslavený muž, kterýž neodšel v radě nemilostivých a na cěstě hřéšných nestál a na stolici morné neseděl. Ale v zákoně božím vóle jeho a v zákoně jeho bude přemyšlovati ve dne i v noci.“ Svatý Jan Zlatoústý die: „Z hřivny poznánie Kristova dobyl sobě jedné spravedlnosti, jsa dobřě živ. A z kněžstvie dobyl sobě druhé spravedlnosti, snažně cierkev boží zpravuje.“ Pak die dále: „A dělal jest.“ To jest skutky zevnitřnie dobré vedl, to jest diela milosrdenstvie i jiné ctnosti. O tom u Příslovích 13: „Dušě dělajících ztučnie.“ A 28. kapitola: „Ktož dělá zemi svú, nasycen bude chlebóv. Ale ktož tulákem jest, najbláznivější jest.“