[448r]číslo strany rukopisua vzácna činí člověka ku Pánu Bohu. O tom die sv. Pavel k Titovi v 2. kapitole: „Zjevila sě milost Spasitele našeho Boha všěm lidem, učiec nás, abychom odepřiec sě všie nemilosti a světských žádostí, střiezlivě[a]střiezlivě] ſtřiezwie a spravedlivě i milostivě živi byli v tomto světě, čekajíce blahoslavené naděje a příchodu pána velikého a Spasitele našeho Jezukrista, kterýžto dal sě jest sám za ny, aby nás vykúpil ode všie nepravosti a učinil nás lid sobě vzácný a následování dobrých skutkóv.“ A že milost božská nemóž býti poznána, jedno skrze slovo božie, a protož dal jest třetí dar, to jest třetí hřivnu, uměnie. A ten znamená sě skrze hřivnu střiebrnú. O tom die prorok v žaltáři: „Výmluvy božie výmluvy čisté, střiebro ohněm zkušené.“ A dobřě slovo božie jest přirovnáno k střiebru. Neb jakožto střiebro jest lesk brčatý a zvučný, též slovo božie. O tom prorok die v žaltáři: „Po vší zemi vyšel jest zvuk jich a po krajích země okršlka slova jich.“ [448v]číslo strany rukopisuA jakožto bez střiebra člověk podlé světa jest bieden, též duchovně člověk bez slova božieho jest před Bohem zavržený. O tom die Izaiáš v 1. kapitole: „By nám byl Hospodin neostavil sěmene, jakožto Sodoma byli bychom a jakožto Gomora podobni bychom byli. Slyšte slovo božie, kniežata sodomská, ušima přijímajte zákon Boha našeho, lide gomorský. ‚Čemu mi jest množstvie obětí vašich,‘ die Hospodin. Pln sem! Zapálených obětí vašich a beranóv a tuku tučných hovad a telat krve a kozlóv nechtěl sem.“ A svatý Matúš, 10. kapitola: „Kteříž nepřijmú vás ani uslyšie řěčí vašich, vyjdúce, vybíte prach z noh vašich na svědectvie jim. Věrně pravi vám, že lehčějé bude zemi Sodomských a Gomorských v den súdný nežli tomu městu. A jakožto kupec, jenž nese s sebú po cěstě zlato nebo střébro, nenie bezpečen životem svým ani statkem. Též, kteříž v milosti boží prospievají a slovo božie spravedlivě bez pochlebenstvie káží, nejsú jisti svými