vi[82]číslo strany rukopisuděl, že ta obklíčena Sluncem bieše. Neb Maria obklíčena božstvím vstupováše, měsiec pod nohami jejími býti vidieše sě, skrzě ňž věčná ustavičnost Marijina znamená sě. Měsiec neústavnost jest a nedlúho stojí pln a znamená svět tento a všecko zemské. To neústavné Maria zavrhši pod nohami ztlačila a do nebe, tu, kdez všecko ústavno jest, pospiechala. Korunu také žena na své hlavě mějieše, jenž v sobě dvanádcte hvězd jmějieše. Korona jest znamenie cti a znamená čest slavné panny Marijě a dóstojnost. Skrzě dvanádcte hvězd dvanádcte sě apoštoluov miení, již při smrti Marijině všichni byli. Ženě dáně jsta dvě křídle, aby letěla, skrzě něžto rozumie sě na nebesa vzětie tak těla jako dušě. Také mámy znamenati, že hodovánie tohoto svatého vzětie tak znamenáno bylo někda na mateři krále Šalomúnově, neb Šalomún král [#]obrázek nebo jiný grafický prvek[297]popisek k obrázku chybí na stolici své slávy sedieše a matcě své stolici na pravici svéj kázal ustaviti a ji velmi poctivě podlé sebe usadil: „Podobno nenie, abych viece tobě v čem otpověděl.“[298]3 Rg2,20 Takež Kristus matku svú na pravici své usadil a cožkoli ot něho žádala, by jiej neotpověděl. Ó, Maria, pros za nás tvého najmilejšieho syna, aby nás přijal k sobě po této biedy vypovědění. Ó, dobrý Jezukriste, uslyš matku svú, když za nás prosí a daj, abychmy na věky spolu přěbývali. Amen.[299]popisek k obrázku: «Maria, miřitedlnicě našě, krotí hněv buoží proti nám.»
Kapitola [#]obrázek nebo jiný grafický prvek
V dřěvniem rozdielu {slyšiechom,}marginální přípisek soudobou rukou kak blahoslavená panna vzata byla. Potom slyšmy, kak ona řěčnicě našě jest, kak ona hněv boží proti světu utišiti nepřěstává a hřiešné svými milostivými prosbami s bohem míří. Neb všěchen tento svět vložen jest ve zlosti, stvořitele svého nectě ctí duostojnú. Všudy milost a pravda již hynú, pýcha, lakomstvie a smilstvie panují.