[86]číslo strany rukopisu[308]nečitelný text – digitální obraz oříznut[309]popisek k obrázku: «Tarbis brání města Saby ot dobytie Mojžiešova»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek A žádný nenie nalezen na světě, ktož by toho dostál, aby hněv boží utišil a obleženie ukrotil. Takž tehdy milovala jej dcera králova, točíš Maria a ukrotila hněv jeho svú milostivú prosbú. Maria také nás brání proti diábelskému zkušování a všelikému diábelskému protivenství. Tato obráncě požehnaná jest nám velmi potřěbna, neb bojové diábelští jsú mnozí a rozliční. Neb proti některým bojije pyšným nadutím, jakož zjěvno jest na Jezabel, Baltazarovi a na Holofernovi. Některých vzkušije skrzě nenávist a závistnú biedu, jakož zjěvno jest na Kain, Saul a na syniech Jakoba patriarchy[cl]patriarchy] patryachy. Některých pokúšie pomstú, jako zjěvno jest na Semej a na Absolonovi, Jakubovi a Janovi, synech Zebedea. Některých zkúšie skrzě nedověřenie a nevieru, jakož zjěvno na Achab a na Achas, Mojžiešovi, Tomášovi a na Jeroboam. Některých vzkúšie skrzě nečest a protivenstvie a neposlušnost, jakož zjěvno jest na Datan a na Abiron, Tore[310]nejisté čtení a na Cham. Některé ke zlým radám nutí, jakož zjěvno na Achitofel, na Balaam a na Tanadap. Některých vzkušije nevěrú a křivdú, jakož zjěvno na Kain a na Jákob, Tryfonu a na Jidášovi. Některých vzkušije ku prolití krve člověčie, jakož zjěvno na Tyrovi, Manaše, Antiochovi, Dech a na Herodovi. Některých vzkušije zabitím svého vlastnieho života, jakož zjěvno na Achitofel a na Abimelech, na Jidášěvi a na Saulovi. Těmi i jinými mnohými hřiechy diábel proti nám bojije. Ale obráncě našě Maria nás brání a za ny bojije.[311]popisek k obrázku: «Žena chválená v Tebes brání měšťan svých ot Abimelecha»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
A protož znamenala jest ji ona chválená žena, jenž tvrzi Tebes ot dobytie obránila Abimelechova. Lid bojě sě Abimelecha bral sě na tvrzi a Abimelech s tvrzí chtěl jě spáliti. Žena pak někaká úlomek žrnova shuory svrhla a davši Abimelechovi v