[20]číslo strany rukopisu[73]popisek k obrázku: «Prut Áronóv, jenž zakvetl a ovoce dal»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek velikého knězě nosila. V škořěpině mandlové sladké jádro tajieše se, v člověčenství Kristově sladké božstvie schováno bieše. Na prutu Áronovu nalezli smy ratolesti zelenost, kvietie cělost a ovoce dostatečnost, takež Maria měla zelenost panenstvie, cělost milostivosti a dostatečnost věčné sytosti.
Netoliko Kristus své vzeštie Židuom ukázal, jelikož i pohanóm zjeviti neodpověděl. Neb nejedno pro Židy na svět byl přišel, ale všěcky lidi spaseny mienil učiniti. Při tom času Octavianus všemu světu panováše a protož od Římenínóv jako buoh byl jmien. Jenž radil se s prorokyní Sibillú, má li kto vieččí jeho po něm budúcí býti. Toho dne, když Kristus v židovstvu se narodil, Sibilla v Římě okršlek zlatý okolo sluncě viděla. V tom okršlku panna překrásná sedieše a dietě výtečnějšie na lóně držieše. To ona ciesařovi Oktavianu ukáza a řkúc: „Toť tebe král mocnější.“ Ó, kterak mocný jest král nad králi a pán nad pány, jenž lidské pokolenie vysvobodil z vězenie diábelského. Moci tohoto krále[74]popisek k obrázku: «Sibilla ukazuje ciesařovi Oktavianu pannu oděnú sluncem»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek ciesař Augustus ustyděl se a nedal lidem bohem se nazývati a domnievati. Ó, dobrý Ježíši, daj nám tak ctíti tvé narozenie, abychom neupadli opět v moc diábelskú. Amen.
Tuto o třech králích
V dřevniem rozdielu slyšechom o Kristově urození a potom slyšmy o králuov obětování. Toho dne, když se Kristus v židovstvu narodil, výštie jeho třem králóm na východu sluncě jest ukázáno, neb vidiechu hvězdu novú a v ní děťátko a nad jeho hlavú zlatý kříž lštieše se. Slyšiechu hlas někaký, an jim pravieše: „Jděte do židovstva a nového krále narozeného naleznete tam.“ Tehdy třie králi pospiechajíc do židovstva bráchu se a králi nebeskému narozenému své dary ofěrováchu.
Tu třie králi skrze tři silné oděncě znamenáni byli, jižto králi Davidovi z betlémské cisterny vody přinesli. Těch silných oděncóv moc a udatnost velmi chválena byla, jako králuov příštie velmi přívětno jest. Třie oděnci zástupu nepřátel nebáli sě, ale udatně do jich hraduov všedše vody načtřěli[75]-t- nadepsáno. Takež třie králi moci Heruodovy nebáli se, ale udatně