zname[C2r]číslo strany rukopisunaje o posledním dni a římkém císařství. Neb v 2. epištole k Tesalonicenským takto praví: Prosímeť vás, bratří, skrze příští Pána našeho Ježíše Krista a vašeho scházení v něj, abyšte sebou brzo nehýbali od smyslu vašeho, ani se strachovali, ani skrze ducha, ani skrze slovo, ani skrze list jakžto od nás posl[a]text doplněný editoremný, jako by nastával příchoz Páně, aby žádný vás nesvodil žádným obyčejem; neb nepříjde-liť nejprv odstoupení a zjeven nebude-li člověk nepravosti, syn, kterýž jest zatracení, protivník a vyvyšuje se nade všeckno, což slove Buoh aneb což se ctí, tak že v chrámě Božím sedne, ukazuje se, jako by byl Bohem. A potom hned dále dí: Toliko nyní (prý) kdož drží, drž, dokudž z prostředku vyňat nebude, a tehdážť zjeven bude nepravý.
Tesal. 2[m]2] xj.[43]2 Th 2,1–4 a 2 Th 2,15
Mat. 14[44]Mt 14
Marek 13[45]Mc 13
Lukáš 21[46]L 21
Ethe. 5[47]Pravděpodobně E 5
1 Korin. 3[48]1 C 3
Kolocen. 2[49]C 2
I co jest z prostředku odjatu býti jediné římské císařství? Neb všeliké knížetství a moc zkažena bude krom toho, ješto od něho [C2v]číslo strany rukopisudobyta bývají a přemáhají se všeckna království; neb i všickni národové, kteříž s nim válejí, potříni a zkaženi budou od něho a obdržíť, dokudž poslední jeho hodina nepředejde rukou svých Bohu.
Exodi 4[50]Ex 4
Také podlé apoštola, řkoucího: A když zkaženo bude všeliké knížetství a moc a on, král římský, vzdá království Bohu Otci. Jaké království? Totiž křesťanské.
Jozue v 10.[51]Jos 10
Šestý bič škole učiněný od Auriocha.
Neb kde jest kdy bylo, aneb bude, aneb jest království aneb jiná moc, kteráž by nad ně vyšší byla? Jistě žádná. Neb budeš-li chtíti se mnou (což jisté jest) rozjímati, vezmi, prosím tebe, Mojžíšuov lid, kterýž takovými znameními a zázraky i do hlubokosti mořské ejiptské vhodil. Pohleď i na Jozue, za něhož[n]něhož] něhoz také slunce při Gabaoth stálo a měsíc při údolí[52]údolí: vdolij Hiericho[53]Tj. Jericho; i na jiné mnohé některé, více hrozné nežli divné, divy, kteříž se stali jim.
Sedmý bič škole učiněnej jest od Herodesa, když berla júdská odjata byla a všickni z rodu královského zmordováni byli a všecka stolice zkažena jest.
A jednák všecknu znamenej židovskou sílu, kterak pod